Avatar billede divxx Nybegynder
03. august 2008 - 15:40 Der er 10 kommentarer

Kobling mellem pc og tv

Jeg har for noget tid siden købt sådan et kabel, hvor man kan tilslutte sin pc til tv'et. I den ene ende er der et s-video og lydt stik. I den anden ende er der scar stik til tv'et. Når jeg har sat det hele til, kommer billedet godtnok frem på tv'et, men uden farver. :(

Hvad skal jeg gøre for at få farverne frem?

(Har en bærbar med Geforce 8600GT, og tv'et er ret gammelt)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2008 - 15:46 #1
Ved ikke om du kan bruge noget fra denne, godt nok lidt ældre, artikel: http://www.eksperten.dk/artikler/15
Avatar billede divxx Nybegynder
03. august 2008 - 16:14 #2
Kan ikke rigtig finde der der, hvor man skal lave om til PAL B. (har vista, så det er ikke helt det samme).

Har lige prøvet at slutte stikket til et ret nyt tv og på pc. Men der er det også sort og hvidt. Tror jeg mangler en eller anden adapter, som der også nævnes i artiklen?
Avatar billede Beach Mester
03. august 2008 - 23:22 #3
Avatar billede virtualpenguin Nybegynder
04. august 2008 - 12:16 #4
Jeg har selv såden et kabel og samme problem, jeg skød skylden på at stikket ikke sad ordentligt fast og det var også det der var grunden da alt min vrikken med stikekt for at få det til at sidde fast havde bøjet pindene inde i stikket og derfor ødelagt det, mht converter så fulgte der en slags converter med til mit stik, det var bare et der gjorde det til s/h, men det sad ordentligt i pcen så jeg går ud fra at mit stik var i stykker fra starten!
Avatar billede divxx Nybegynder
04. august 2008 - 13:38 #5
Hehe okay. :P

Til beach: Det står at man kan anvende sådan en, hvis ens tv ikke understøtter s-video signaler igennem scart. Men jeg har også prøvet på et forholdsvis nyt tv vi har, og det burda da understøtte det?
Avatar billede Beach Mester
04. august 2008 - 13:59 #6
Under normale omstendigheder ja, så burde det nye gøre det. Men har oplevet spec. apperater der ikke er samlet i EU kan have problemet. Men du skulle kunne se det i manualen:-)

//Beach
Avatar billede divxx Nybegynder
04. august 2008 - 19:05 #7
Sidder og kigger i manualen nu. Der står en masse om, hvordan man tilslutter sin pc til tv'et. Da det har en s-video indgang. Men kan gruden til det sort/hvide på det her forholdsvise nye tv være pga at det ikke understøtter s-video via scarstik? (står under beskrivelse af produktet i det link du sendte Beach)
Avatar billede Beach Mester
04. august 2008 - 23:03 #8
Jeps, det kan det godt. Men hvis der i manualen står den understøtter så er det ikke sikkert den gør det i scartindgangen. Men så har dit TV jo en S-video indgang right?
Har du prøvet med et direkte kabel (s-video i begge ender)?
Du får godt nok ikke lyden med, men bare for at checke at der er farvebillede igennem-)
Derefter kan du søge om du også kan finde en audioindgang...

//Beach
Avatar billede divxx Nybegynder
06. august 2008 - 15:46 #9
Var ude og købe et Colorfix kabel idag. Det virkede ikke på mit tv, men på vores LG tv i køkkenet. Så min tv er vel for gammelt.
Avatar billede Beach Mester
06. august 2008 - 17:14 #10
Prøv at ringe til AV-connection--->
http://av-connection.com/?Cpage=About_AV-Connection&ML=10
De er altid super hjælpsomme og kanon gode til at løse kabelproblemer næsten uanset hvad du forsøger at sætte sammen:-)
Husk at være klar med TV-model, grafikkort model mm.

//Beach