Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 10:52 Der er 19 kommentarer

opdatering af felter

Jeg har en ganske enkel tabel, med to kolonner.
1: postnummer
2: by

Ideen er at jeg skal lave en formular hvor jeg via en combo boks kan få en liste med alle postnumrene og alt efter hvilket nummer jeg vælger, så skal navnet på byen fremgå nede under.
Jeg har fået lavet combo boksen, men lige gyldigt hvilket postnummer jeg vælger, så opdatere den ikke tekstfeltet.
er der nogle der har en ide.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 11:01 #1
På din EfterOpdaterings hændelse ved egenskaber for postnummer combo trykker du på knappen med de 3 små prikker på og vælger kodegenerator. Så skriver du mellem de 2 linier, som autogeneres:

me.by.requery

!~)
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 11:14 #2
det går ikke, scriptet stopper og markere .requery med gult
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 11:15 #3
den skriver method datamember not found
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 11:23 #4
undskyld "method or data member not found
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 11:36 #5
jeg slettede den forrige form og startede helt forfra.
nu er koden som du beskrev sat ind, men tekstfeltet ændre sig ikke.
Skal der ikke laves noget ved tekstfeltet
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 11:39 #6
me.NavnPåDitByTekstfelt.requery
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 12:38 #7
Jeg har gjort nøjagtig som du beskrev men uden held. Kunne jeg lokke dig til at kaste et blik på det, da jeg er ret overbevist om at det er en eller anden lille dum ting som jeg har overset.
Avatar billede jensen363 Forsker
05. august 2008 - 12:49 #8
Fremgangsmåde er :

Private Sub NavnPåDinComboBoks_AfterUpdate()

    Me.NavnPåDintekstBoks = NavnPåDinComboBoks.Column(1)

End Sub
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 12:50 #9
Hvis du ikke kan få det til at virke så send til:

spg.eksperten@gmail.com
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 12:55 #10
undskyld..
jeg så slet ikke din nye løsning.
glem lige den mail jeg smed i første omgang
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 13:03 #11
ingen held med det, du må gerne kaste et blik på den
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 13:06 #12
Det som du har overset er at koden skal på postnummer feltet og ikke på by feltet!~)

...men jeg sender lige retur om et øjeblik, fordi du er nød til at ændre nogle ting~)
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 13:44 #13
Hvordan går det?~)
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 14:07 #14
det går fremad tak.
Jeg fik fjernet min postnummer tabel som postkilde, og fik den kaldt fra comboboksen.

Men med næste del går jeg igen i stå, da jeg skal have sammenkoblet tekstfeltet sammmen med resultatet af comboboksen.

det virker ikke rigtig med din kode, og jeg kunne heller ikke gennemskue det udfra dit eksempel.
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 14:21 #15
Det er nok fordi, du skal have sat egenskaben kolonner til 2 på din comboboks..
Avatar billede cleemann Nybegynder
05. august 2008 - 15:01 #16
no luck.  Ville du lave den, og sende den retur med en beskrivelse hvad du har gjort
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 15:09 #17
ok!~)

...men det bliver først senere, for jeg er på vej ud af døren..
Avatar billede Slettet bruger
05. august 2008 - 21:54 #18
ok... en ting af gangen!~)

først din comboboks:
1. forespørgslen i din rækkekilde skal indeholde både postnr og by
2. du skal så sætte AntalKolonner til 2
3. så er det KolonneBredder, her siger vi 3cm; 0cm fordi vi vil kun se postnr i dropdown listen
4. på EfterOpdateringshændelsen på comboboksen, skal koden være:

Private Sub Combo0_AfterUpdate()
Me.by = Me.postnummer.Column(1)
End Sub

Bemærk at det er Column(1) dette er fordi den første kolonne er kolonne 0

Så vil byen fremkomme når du indtaster eller vælger et postnr!~)

Det kan du dog ikke bruge til så meget endnu, du skal have en postkilde på din formular. Dvs. at du eksempelvis kunne lave en tabel, som indeholdt:

Navn, Postnr og By

Sæt denne tabel på din formular som postkilde og træk Navn over fra feltlisten, så du har et navnefelt og sæt så postnr på din comboboks som kontrolelementkilde. Gør det samme for by feltet.

Nu har du en simpel formular, som virker og det kan forhåbentlig hjælpe dig videre!~)

Ha' en go' aften....
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2008 - 08:12 #19
Fik du det til at virke?~)