Avatar billede ThomasK Nybegynder
05. august 2008 - 23:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Install af Windows XP

Hey Eksperter.

Har igen brug for jeres gode hjælp. Jeg er ved at installere Windows XP på en Dell Dimension 8400. Den starter så med at skrive den ikke kan finde nogen harddisk. Så jeg går ind på:

http://support.euro.dell.com/support/downloads/download.aspx?c=dk&l=da&s=gen&releaseid=R82876&SystemID=DIM_PNT_P4_8400&servicetag=&os=WW1&osl=da&deviceid=7548&devlib=0&typecnt=0&vercnt=2&catid=-1&impid=-1&formatcnt=1&libid=41&fileid=108901

- Og henter driveren og får den kørt over på en diskette. I med disketten også trykker jeg "F6" når installation startes også får jeg 2 valgmuligheder:

Intel(R) 82801FR SATA RAID CONTROLLER (Desktop ICH6R)
Intel(R) 82801FR SATA AHCI CONTROLLER (Desktop ICH6R)

Har prøvet begge 2 men til først fik jeg fejlmeddelsen med at filen iaStor.sys ikke kunne kopieres. Jeg prøvede derefter en ny diskette. Der fik jeg også fejl men kom på mystisk vis videre. Fik formateret disken men derefter blå skærm.

Nogen der kan hjæpe mig? Nogle gode ide'er?
Avatar billede off-line Nybegynder
06. august 2008 - 01:29 #1
Jeg tror du har downloadet den forkerte driver. Men når man ikke har Dell, kan
man jo ikke komme ind på siden Teknisk support/Drivere og downloads. Har du set der?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2008 - 17:41 #2
Hvis du får blå skærm har du sikker et hardwareproblem - hvis disken må slettes totalt ville jeg køre en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede mortenmoss Nybegynder
06. august 2008 - 19:53 #3
nu ved jeg ikke om dette er muligt, men på de fleste Lenovo laptops kan man gå ind i bios og sætte ”HDD controller” til enten AHCI eller Compatibility mode.
så prøv lige dette:
-Gå ind og sæt den til compatibility mode
-Installere WinXP uden brug af drivere

efter installation af windows skal du, for at din maskine så skal komme til at køre optimalt, installere "Intel mass storage device driver", hvorefter du genstarter din computer og retter ”HDD controller” tilbage til det oprindeligt,
så burde din maskine kunne køre.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
06. august 2008 - 22:36 #4
Jeg tror jeg giver KILLDISK en chance. Vender tilbage!
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 22:25 #6
Var der noget du kunne bruge?
Avatar billede ThomasK Nybegynder
14. august 2008 - 00:09 #7
Det er den jeg skriver jeg har forsøgt med.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2010 - 12:43 #8
svar