Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 07:21 Der er 18 kommentarer og
2 løsninger

Min bærbar vil ikke tænde, den siger bip

Hej Eksperter..

Jeg har tilmorgen vil tænde min bærbar, men det vil den ikke være med til. Den kommer med et langt bip og to korte og så er det lige som om at den stadig starter men skærmen tænder ikke.. Hvad kan den lyd betyde.. Har prøvet at skifte ram, men det hjalp ikke..

Håber i kan komme med gode ideer..

Prikmus
Avatar billede japping Nybegynder
07. august 2008 - 08:04 #1
En idé er at tilslutte en extern skærm og bruge funktionstasterne til at aktivere den eksterne skærm. Derved kan du kontrollere om det er skærmen det er galt med.
Avatar billede Jensen DK Novice
07. august 2008 - 08:16 #2
Det er dit grafikkort som er defekt, kan du starte i fejlsikret tilstand, tryk F8 under boot, hvis ja prøv med en ny driver til grafikkortet.
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 08:24 #3
Jeg kan desværre ikke få skærmen tændt med fejlsikret tilstand..
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2008 - 08:44 #4
De bip du beskriver betyder at der er noget fysisk galt med grafikkortet på maskinen. Desværre kan man ikke skifte grafikkortet på en bærbar, så det er ikke så godt.
Hvis din maskine er inden for garanti, så skal du indlevere den til reparation. Ellers er der vist ikke umiddelbart så meget man kan stille op :-(
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 08:49 #5
Hulk.. smider du ikke et svar
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 08:54 #6
Kan jeg evt. købe en hd boks så jeg kan få tømt mine harddiske? har nogle ferie billeder der på jeg gerne vil have over.. ja og så lige mine eksamens opgaver :s Eller hvordan kan jeg evt. få dem tømt..
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2008 - 09:02 #7
Det kan du sagtens. Du skal finde ud af om det er en ATA eller SATA harddisk. Så skal du købe en tilsvarende boks til en 2.5" harddisk. Det er ret let at montere en harddisk i sådan en, og når det er gjort, så kan den sættes til en anden maskine med et USB kabel.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2008 - 09:03 #8
Har du selv gjort noget som kunne få maskinen til at reagere sådan? Hvis der er tale om et uheld så kan det jo være at din indbo-forsikring dækker..
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 09:06 #9
Nej jeg tror ikke jeg har gjort noget.. Det der er ved det er at jeg har købt den som demo model for lidt over et år siden, jeg har forgæves ledt efter min kvitering, hele morgenen. Fandt kun kviteringen på den gamle :( Jeg er i familie med en direktør fra et stor computerfirma, så den er købt den vej igennem..
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2008 - 09:09 #10
Ok, så skal du vist lede videre. Der er rigtig god chance for at det hører under reklamationsretten, når computeren er så ny.
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 09:10 #11
Mine harddiske, der er to i den, er begge sata. Jeg tænker så nu på om de kan have kørt raid og om det kan have noget at sige når jeg skal tømme dem? Jeg mener nemlig ikke at jeg havde to drev af 80 GB, men er lidt i tvivl..
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 09:11 #12
Nej jeg har kun et års reklamations ret på de computer når jeg køber dem som demo modeller.. Meeen giver så heller ikke andet en slik for dem :)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
07. august 2008 - 09:21 #13
Man har altid to års reklamationsret. Det er ufravigeligt i købeloven:
http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklamationsretten-i-de-foerste-to-aar/

Hvis det er i familien osv. kan det godt være at du ikke vil bruge den, men retten har du...
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 09:23 #14
Nej jeg har skrevet under på at jeg har et år..
Avatar billede prikmus Nybegynder
07. august 2008 - 09:24 #15
kan godt se det står der hvor du sendte et link, men ja jeg vil ikke bruge den når jeg har købt den på denne måde
Avatar billede jokkejensen Novice
07. august 2008 - 11:43 #16
Har du kigget i manualen til bærbaren, eller kigget i den online.

Jeg mener at grafikkort fejl ofte (på stationære) giver et langt og 3 korte - og ikke kun 2 korte.

Venligst.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. august 2008 - 11:44 #17
how, jeg taler om din beskrivelse af bippene :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
07. august 2008 - 14:38 #18
Hej Prikmus.

Undersøg hvilken bios bundkortet kører med, og gå på denne adresse, og se, om det passer med dine beeps:
http://www.helpwithpcs.com/upgrading/post-beep-codes.htm

Det er ikke alle bærbare, hvor man ikke kan skifte skærmkort. Undersøg ved producenten´, hvad der er gældende for din bærbare.

Til slut, når du er i familie med denne direktør, og han var villig til at hjælpe dig til en billig bærbar, så er han nok også villig til at hjælpe dig nu med en reparation.
Store computerfirmaer har ikke tid til at beskæftige sig med på hvilke vilkår en maskine er købt, hvis den opfylder betingelserne for en garantireparation, så bliver den bare lavet.

Hilsen
ptj_11
Avatar billede Jensen DK Novice
11. august 2008 - 13:17 #19
Sker der noget her.
Avatar billede prikmus Nybegynder
12. august 2008 - 07:27 #20
Ja der sker det at jeg har nu fået en anden bærbar og den køre så fint.. jeg venter på en HD boks så jeg kan få tømt mine harddiske.. Da det var grafikdelen der var røget, erklærede jeg den død for evigt.. Jeg vil se om jeg kan få en kvitering skrevet på den, og så tænker jeg at jeg ser om jeg kan få den dækket af forsikringen.. Mange tak for jeres hjælp...