Avatar billede armania Nybegynder
08. august 2008 - 23:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

WinXP Crasher, kan ikke få systemet op igen

Hjælp Hjælp

alle kender det, og nu er det kommet til mig.

Er i gang med at skrive speciale, og har selvfølgeligt ikke taget backup af det hele.
Nu crasher WinXP på min bærbare... og jer er lost!!!

Når dem starter, har jeg følgende muligheder:

Start i Safemode
Start i Safemode + netværk
Start den sidst kendte gode version
Start normalt.

Uanset hvad jeg vælger, WinXP gør kun det at den genstarter!!!!

Hvis jeg sætter original WinXP CD i og prøver at reperere, spørger den efter admin kode som jeg ikke har. :(

Hvad har jeg af muligheder?? PLEASE HELPPPPP!!!!!

Hvis der er ikke nogen guldkorn her...

Kan jeg så tage min HD ud af bærbare, og sætte den som slave på et anden PC?

Håber at høre fra Jer snarest... please please!!
Avatar billede fastwrite Nybegynder
09. august 2008 - 02:59 #1
Du kan godt tage din HD ud af din bærbare, og sætte den over på din PC. Du behøver nu ikke at sætte den som slave, du vælger bare CS (Cable Select), så finder den selv ud af resten.

Hvis du sætter din WIN XP cd i, skal du ikke trykke F2 i starten, men lade den køre hele processen igennem til den kommer til at du faktisk kan vælge om du vil installere Windows. Herefter vælger du at reparere dit Windows - og der vil den ikke spørge efter din admin kode.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. august 2008 - 07:26 #2
Der er sikkert nogen admin kode, du skal bare trykke enter.
Avatar billede armania Nybegynder
11. august 2008 - 14:35 #3
Tja,

nu ser det ikke godt ud. Jeg kan ikke reperere den, og har besluttet mig for at tage disken ud, købe SATA til USB kabel, sætte den til anden maskine og prøve rede hvad kan redes af data.

Men så kommer problem nr 2!!!!

De kabler som jeg har købt er fra Sandberg, og er SATA... på selve HDD står det at det er SATA, men de passer ikke sammen. Hvad gør jeg forkert?

Første to billeder er selve HDD. Hvor man kan se pins fra 2 sider..

http://img211.imageshack.us/my.php?image=image003qd3.jpg
http://img372.imageshack.us/my.php?image=image004fa9.jpg
http://img370.imageshack.us/my.php?image=image007oj6.jpg
http://img46.imageshack.us/my.php?image=image008vr5.jpg

3 billede er selve vejledningen som jeg har fået med i Sandberg boksen!!
http://img522.imageshack.us/my.php?image=image005zh6.jpg

4 billede er de kabler som jeg har fået med i pakken, og på flere af de kabler står faktisk "SATA" på.

http://img149.imageshack.us/my.php?image=image006fx8.jpg

Damn, hvad gør jeg forkert? Please help somebody
Avatar billede armania Nybegynder
11. august 2008 - 14:45 #4
Nu har jeg sluttet det hele til.

Strøm til disken. Og fra disken til USB port... meeeen så kommer problem nr 44!!!

Når jeg slutter den til, der kommer ikke noget frem i WinXP som fortæller at det har fundet nyt Hardware.

Derimod... HDD siger lyde!!! som det her.... pr..pr..pr..pr..pr..pr..pr..pr..pr..pr..pr.
2 x pr. pr sekund...

hmmmm
Avatar billede Jensen DK Novice
11. august 2008 - 14:59 #5
Det lyder ikke godt, pas på at du ikke ødelægger HD.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
22. september 2008 - 23:03 #6
Det lyder ikke rigtigt.. Den får vist forkert strøm. Har du sikret dig at kablet sidder rigtigt - at det ikke har fået forskubbet sig på nogen måde?

Er du sikker på at din disk er en SATA disk?

En anden metode at hive sin data ud på, er at hente en LIVE CD af Linux - fx Knoppix, eller Ubuntu Live CD. Herefter skal du bare have en ekstern USB harddisk, hvor du kan føre dataene over på.

Fordelen ved LIVE CD er at den ikke bruger din harddisk til at starte sit operativ system, og derfor ikke rører din harddisk.

Håber ikke for dig at den er stået af..
Avatar billede armania Nybegynder
06. november 2008 - 00:16 #7
Tak