Avatar billede seadogs Nybegynder
11. august 2008 - 09:15 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se indhold på extern harddisk

Jeg har en extern harddisk, hvor jeg valgte igår, at ændre drevbokstav under computer administation i kontrolpanelet.
Nu kan jeg ikke komme i kontakt med harddisken.
Windows kan godt se den, den får det bokstav jeg har valgt, men jeg kan ikke se indholdet.
Er der en, som kender en metode, så den evt. kan rettes op ?
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 12:16 #1
Hvad står den som i Diskhåndtering? I orden eller RAW?
Avatar billede seadogs Nybegynder
11. august 2008 - 14:04 #2
Der står RAW
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 14:08 #3
Så er filtabellen mistet. Den kan genskabes med gratis programmet Testdisk.
Der findes en brugsanvisning her:http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede seadogs Nybegynder
11. august 2008 - 15:27 #4
Har nu prøvet dit forslag, men det hjalp desværre ikke, harddisken er stadig RAW og kan ikke læses.
Avatar billede off-line Nybegynder
11. august 2008 - 17:22 #5
Så har du måske ikke gjort det rigtigt. Jeg har selv, for eksperimentets skyld,
prøve at slette partitioner og gendanne dem, med Testdisk. Programmet er godt nok.
Kom du så langt i dit forsøg, at du kunne markere "Write" og hvor du så blev spurgt,
om der skulle skrives en ny tabel, og du så skulle trykke ok?
Avatar billede seadogs Nybegynder
12. august 2008 - 07:39 #6
Ja og fik også denne her:
TestDisk 5.8, Data Recovery Utility, May 2005
Christophe GRENIER <grenier@cgsecurity.org>
http://www.cgsecurity.org
Disk /dev/sdb - CHS 36483 255 63 - 286181 MB
    Partition              Start        End    Size in sectors
* HPFS - NTFS              0  1  1 36482 254 63  586099332

Structure: Ok.  Use arrow keys to change partition characteristics:
*=Primary bootable  P=Primary  L=Logical  E=Extended  D=Deleted
Keys A: add partition, L: load backup, T: change type, P: list files,
    ENTER: to continue
Da jeg valgte write tog det kun omkring 1 sek.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 10:33 #7
Huskede du at genstarte lige efter?
Avatar billede seadogs Nybegynder
12. august 2008 - 10:43 #8
Ja har prøvet at køre programmet nogle gange, det hjælper desværre ikke.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 10:59 #9
Det var underligt, og surt. Testdisk er det eneste program jeg kender, som kan
finde mistede filtabeller på en extern. Acronis har et program, som er godt til
en intern, men da jeg eksperimentere med det, kunne det ikke se min externe.
Jeg ved ikke, om du selv har lyst til at forsøge, det kan tages ned på prøve.
Men når Testdisk ikke kan så! Prøvede du at at give disken sit gamle bogstav
tilbage, før et af forsøgene med Testdisk? Det er måske der humlen ligger.
http://eu.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/
Avatar billede seadogs Nybegynder
12. august 2008 - 12:18 #10
Ja jeg prøvede også at sætte den til sit gamle bokstav det hjalp desværre heller ikke.
Jeg vil afprøve det andet program senere idag.
Herunder har jeg lige kopiret det ind som kommer frem i Testdisk.

Disk /dev/sdb - CHS 36483 255 63 - 286181 MB
Check current partition structure
    Partition                  Start        End    Size in sectors
1 * HPFS - NTFS              0  1  1 36482 254 63  586099332

Disk /dev/sdb - CHS 36483 255 63 - 286181 MB
    Partition              Start        End    Size in sectors
* HPFS - NTFS              0  1  1 36482 254 63  586099332

Structure: Ok.  Use arrow keys to change partition characteristics:
*=Primary bootable  P=Primary  L=Logical  E=Extended  D=Deleted
Keys A: add partition, L: load backup, T: change type, P: list files,
    ENTER: to continue
NTFS, 286181 MB
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 12:49 #11
OK, men prøv lige at se på denne billede serie fra Testdisk, så det sådan ud?
http://www.sitecenter.dk/jasveg/billeder/
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 12:52 #12
Ps. Man skal huske at vælge den rigtige disk og den rigtige partition. Men det
har du måske gjort?
Avatar billede seadogs Nybegynder
12. august 2008 - 13:21 #13
Har lige prøvet med samme version som din 6.10, og ja jeg havde samme billeder som dine, og ja det er den rigtige harddisk, det kan jeg se på størrelsen, og den er ikke delt op.
Har også prøvet at restore data med Testdisk, men det tager 8800 timer skkriver programmet.
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 13:42 #14
Restore med Testdisk, det har jeg ikke prøvet. 8800 timer??? Det er jo absurt.
Recovery af data. Der er jo flere, som anbefales, som f.eks "getdataback" men
det er et betalingsprogram. Der findes flere gratis programmer, som nogle har
brugt med held, medens andre ikke har fået meget ud af det.
Her er et gratis program, som er nyt. Jeg kender det ikke, men det kan du jo komme til:) http://www.pandorarecovery.com/
Avatar billede off-line Nybegynder
12. august 2008 - 13:59 #15
Jeg har lige prøvet Pandora med et pakket program og en folder med ikoner.
Højreklikkede på emnerne - Recover to - Så får man mulighed for at vise, hvor man
vil recover til - Recover now - og jeg fik det hele, intakt. Jeg havde valgt at lave
en folder til det på C- drevet, og den åbnede af sig selv, da operationen var i orden.
Avatar billede seadogs Nybegynder
13. august 2008 - 08:30 #16
Jeg prøvede Pandora igår, den kan ikke læse noget fra den harddisk, ellers et godt program.
Jeg fik gendannet en del af harddisken med 1st NTFS Recovery som en kammerat havde, det vvirkede, dog blev alt ikke gendannet.

Jeg takker for hjælpen.
Ved ikke hvordan jeg giver dig de point, men jeg prøver med "Svar"
Avatar billede seadogs Nybegynder
13. august 2008 - 08:33 #17
Så er filtabellen mistet. Den kan genskabes med gratis programmet Testdisk.
Der findes en brugsanvisning her:http://www.helgec.dk/lost%20partition.html
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2008 - 10:45 #18
Hvad har du gang i? Hvis det bare handler om svar, så har du jo lukket og taget
point selv. Nå men pyt med, men du må hellere læse hvordan man gør, til en anden gang:)
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede seadogs Nybegynder
13. august 2008 - 10:54 #19
Fuck det var noget møg, kan man ikke få det rettet ?
Avatar billede off-line Nybegynder
13. august 2008 - 10:58 #20
Jo men det er lidt besværligt, så glem det, det spiller ingen rolle:)