Avatar billede bjur Nybegynder
11. august 2008 - 15:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilken strømbesparende Intel CPU skal jeg vælge?

Jeg skal ud og købe et af de nye G45 motherboard, men vil i samme omgang udskifte min E6600 til en mere strømbesparende.

Hvilken af de nye Intel CPU'er kan anbefales?

Har hørt nogen nævne E7200, som mest strømbesparende, som kun skulle bruge helt ned til 20 W ved belastning og samtidig performe godt. Er det korrekt og vil den være den optimale til HTPC?

Tak for hjælpen.
Avatar billede darrich Novice
12. august 2008 - 13:13 #1
Du kan finde specs på de forskellige intel core 2 duo processorer her
http://processorfinder.intel.com/List.aspx?ParentRadio=All&ProcFam=2558&SearchKey=

Du vil bemærke at de har samme Thermal profile, men styring omkring energi besparelser er blevet bedre på E7200 i forhold til E6600.
Ned til 20Watt ved belastning vil jeg dog sige er en skrøne.

Det er altid afhængig af, hvad man forstår ved belastning for det er jo vidt forskelligt. Afspilning af f.eks. en mp3 kræver jo ikke meget processor belastning.

Bemærk at E7200 kun understøtter FSB 1066 MHz, hvor E8xxx understøtter FSB 1333 MHz.

E8400 og E8500 er også på markedet, og prismæssigt ca. det samme som E7200

E8400
http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=SLAPL

E8500
http://processorfinder.intel.com/Details.aspx?sSpec=SLAPK

I forhold til processer kraft til en HTPC, så er du godt dækket ind allerede med den nuværende E6600.
Avatar billede darrich Novice
24. oktober 2008 - 08:39 #2
Husk at lukke spørgsmålet