Avatar billede kalleballe Nybegynder
11. august 2008 - 18:30 Der er 6 kommentarer

rotation på dynamisk mc så den rotere omkring centrum

Jeg har et tomt mc som loader et billede, - jeg vil så gerne rotere dette billede ved hjælp af en knap, - men jeg kan ikke finde ud af at flytte mit tomme clips registrerings punk sålede at det virker, - det er vel det jeg skal på en eller anden måde.

vh

KalleBalle
Avatar billede maqhem Nybegynder
11. august 2008 - 18:40 #1
Jeg har nu aldrig hørt om, at du kan flytte registreringspunktet, men du kan vælge at flytte billedet i stedet, så det bliver centreret :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
12. august 2008 - 15:04 #2
Læg dit tomme clip ind i et andet movieclip. Når billedet er loadet i det tomme movieclip, så placér billedet, så dets centrum ligger i (0,0). Noget i stil med
mc._x = mc._width/2;
mc._y = mc._height/2;

Giver det mening?
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2008 - 01:30 #3
Ja det lyder som en god løsning andersbro.
Avatar billede maqhem Nybegynder
08. september 2008 - 08:04 #4
Hans løsning var ikke anderledes fra min, det var præcist den samme :)
Avatar billede andersbro Nybegynder
08. september 2008 - 09:21 #5
Enig, jeg ville bare hjælpe med noget kode :-)
Avatar billede maqhem Nybegynder
08. september 2008 - 10:38 #6
Ja det var en god idé.