Avatar billede mtm Praktikant
12. august 2008 - 13:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Antal filer på et sd-kort

Hej Eksperten

Håber dette er den rigtige kategori...

Kan man kun have en vist antal filer på et sd-kort ??

Jeg har en digital billederamme hvor i jeg har et sd-korttil billederne..
Problemet er at jeg ikke kan fylde sd-kortet op.
Der kan "kun" være 511 filer på dette selv om det er mere plads tilbage?
Har prøvet med et andet kort men dette giver samme problem

Kan man ikke have flere end disse 511 filer på et kort ?

Hvis ja! hvordan gør man så det?

På forhånd tak
MtM
PS. kører med xp på pc`eren hvis det har noget at sige
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. august 2008 - 13:33 #1
FAT12 og FAT16 har en begrænsning på hvor mange filer der må ligge i rodbiblioteket (FAT32 har ikke, men understøttes måske ikke af din billederamme). http://support.microsoft.com/kb/39927/ har en liste over de begrænsninger der vil være - dit SD-kort gælder som en hard disk, så grænsen er 512 (hvoraf den ene allerede bruges af systemet, hvilket giver 511 "egentlige" filer).

Alt afhængigt af hvad din billedramme understøtter, har du 2 muligheder:
1) Formater dit SD-kort til FAT32, da denne ikke har denne begrænsning
2) Del det op i mapper

Kig evt. i manualen for din billedramme, hvor det bør fremgå.
Avatar billede mtm Praktikant
12. august 2008 - 13:39 #2
tak for hjælpen pidgeot:)
smid lige et svar
Avatar billede pidgeot Nybegynder
12. august 2008 - 14:29 #3
Værsgo :)

Der er også en grænse for antallet af filer på hele disken - det afhænger dog af disken hvor stort det tal er, men der går nok noget tid inden du støder ind i problemet.

Hvis du fra kommandolinjen kører CHKDSK på dit SD-kort, kan du se det ved at kigge efter "allokeringsenheder" i den opsummering den kommer med til sidst.
Avatar billede jansoz Nybegynder
26. februar 2010 - 15:37 #4
Havde jeg dog blot læst dette svar noget tidligere. Jeg har kæmpet i tre dage med et SD-kort på 2 GB, men som meldte fejl efter 85,5 MB. Jeg formaterede (men uden at vide det med FAT32), jeg brugte to forskellige kortlæsere, tre computere, en med XP og en med Vista. Jeg endte med at bytte til et andet kort, men oplevede samme problem. Så var der ingen vej uden om Eksperten. Tak!
Men for pokker! Det kan da ikke være meningen at man skal have fat i Eksperten for en sådan sag som rammer "sagesløse" forbrugere af it. Det skal bare køre.