Avatar billede brum Nybegynder
24. juni 2001 - 12:03 Der er 16 kommentarer og
3 løsninger

her er dit liv, Joakim

Jeg fandt en masse gamle anders and\'er frem forleden, og blev atter en gang grebet af de der don Rosa historier om Onkel Joakims liv. Er der nogen, der har bogen, og er den vær at spendere så mange penge på?
Avatar billede webhamster Nybegynder
24. juni 2001 - 12:10 #1
JEg kan nu bedre lide de alm Anders and historier!

Er der en bogom det?
Avatar billede delphidaner Nybegynder
24. juni 2001 - 12:28 #2
Don Rosa laver også nogle gode Anders And tegneserier - en af de bedste Anders And-tegnere efter min mening...
Avatar billede djensen Nybegynder
24. juni 2001 - 13:38 #3
Jeg har bogen, og jeg synes at den er rigtig go\' !
Jeg fik den i julegave :)
Avatar billede brum Nybegynder
24. juni 2001 - 17:11 #4
Don Rosa er supergod til at tegne, og i modsætning til andre tegnere, så er hans tegninger ofte krydret med alt muligt andet end lige det mest centrale i hisotrierne.
Avatar billede blazer Nybegynder
24. juni 2001 - 17:41 #5
en anden sjov ting...i alle don rosa stories er der på det første billede skjult bogstaverne DUCK...der står for dedicated to uncle Kurt eller sårn noget...

men bogen..den er kewl nok..ik meget bedre end almindelige anders and blade..men der er en fed \"intro\"
Avatar billede banjohat Nybegynder
24. juni 2001 - 19:29 #6
jeg vil absolut anbefale at købe bogen... jeg har den ikke, men jeg har lånt den på det lokale bibliotek. Don Rosa er efter min menig en af verdens bedste tegnere af hr. and. plus det har han jo også disse specielle ting der er tegnet ind i serien.. for eksempel har jeg engang læst en serie af ham hvor alle fugle havde enten matroshue, høj hat eller (andersine) sløjfe på hovedet. Don Rosa gør også serierne skægere med sine vanvittige ting som han tager med i sine serier.
Selvfølgelig kan man da bare have historien i en hel masse blade men bogen bliver ikke så nemt væk som et blad.. det er jo ret surt hvis man lige mangler et blad midt i historien ik?
Bogen er klart at anbefale!
Avatar billede master_nemo Nybegynder
24. juni 2001 - 20:53 #7
DON ROSA RULEZ!!..hr hans autograf....hvor er det nu lige jeg har lagt den......har også bogen mad alle hans værkr...inkl. hans autograf.....historien hvor anders og joakim går på vægge er klart min yngling :o)

/MN
Avatar billede douglas Nybegynder
25. juni 2001 - 00:07 #8
DUCK = Deticated to Unca Karl from Keno - slog lige op i bogen, som er alle pengene værd
Avatar billede blazer Nybegynder
25. juni 2001 - 00:24 #9
er der nogen der har læst den historie med den sorte ridder og pistvæk?

DEN STYYYRER1
Avatar billede brum Nybegynder
26. juni 2001 - 10:55 #10
Sig mig lige engang...
Kan man få en buch med alle hans værker, eller er det stadig \"Her er dit liv, Joakim\", der tales om...
Hvis ikke hvad hedder dette antagelige mesterværk så?
Avatar billede banjohat Nybegynder
26. juni 2001 - 15:53 #11
>>blazer den historie med pistvæk er klart en af mine favoritter

>>brum hvis en sådan bog findes skal jeg (koste hvad det vil) ha\' den!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
28. juni 2001 - 12:09 #12
I hvilke numre af Anders And er det der er \"Her er dit liv, Joakim\"
(ligger inde med anders and blade fra 1970 op til 2000 og har ikke rigtigt lyst til at lede dem ALLE sammen igennem..
Så hvilken numre er det?
Avatar billede banjohat Nybegynder
05. juli 2001 - 14:16 #13
rkhdk>> de er et sted mellem 93 og 99 vil jeg tro..........
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. juli 2001 - 19:06 #14
banjo => hmm.. der er jo MANGE!!
Jeg tænkte på om der ikke var nogen der kendet numrene (eks. nr 26 1996 )..
som sagt så vil jeg ikke bruge HELE min ferie på at lede dem igennem.. hvis der ellers var nogen der vidste hvor de var.. ;o)

Dovenskaben Længe LEVE!!
Avatar billede banjohat Nybegynder
05. juli 2001 - 22:08 #15
rkhdk>> jeg har nu kigget nogle a.and blad igennem og fundet ud af at en del af historien findes i bladet:
nr.29
kr. 11,75
45. årgang!
I denne del er joakim 16 år...

kan du bruge det til noget rkhdk???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 09:07 #16
banjohat => Ja..
Men det er faktisk det eneste blad jeg vidste hvor der var \"Her er dit liv, Joakim\"
så mangler jeg kun de andre ;o)
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. juli 2001 - 09:44 #17
rkhdk>> har du dem ikke i nummerorden???
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. juli 2001 - 10:14 #18
banjo => jo  men det passer ikke rigtigt med at det er hver andet.. efter 3 Her er dit Liv, Joakim så stopepr de.. så kan jeg ikke finde resten.. der er derfor jeg efterlyser en Liste over hvilke Blade der er Her er dit liv, Joakim!
Avatar billede banjohat Nybegynder
06. juli 2001 - 10:28 #19
rkhdk>> aha, jeg ser!!!!