Avatar billede poco Nybegynder
14. august 2008 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Samle dynamiske værdier op fra et URL post i php

Hejsa,

Jeg har lavet en handelsside, hvor man får en lang liste over produkter man kan købe på en gang. Man køber ved at tilføje et antal i et eller flere af felterne ved hvert produkt.

Herefter går man til en bekræftelsesside, hvor jeg samler de bestilte produkter op i et array.

Hvis man så ønsker at rette i antallet/tilføje mere skal man da tilbage til bestillingssiden igen, og det er her mit bøvl er...

Jeg har lavet en tilbageknap der har et url der hedder noget a'la bestil.php?vare_antal_1=5&vare_antal_2=3

Nu vil jeg gerne have disse værdier sat i indtastningsfelterne, men jeg kan ikke finde ud af at få dem sat på igen, idet felternes value-parameter hedder noget nyt for hver varelinje, altså eksempelvis for VareNR 1: value="<? spyt noget PHP ud vare_antal_[varenummer]; ?>"

Håber der er nogen der kan hjælpe!
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. august 2008 - 12:54 #1
Forudsat det aktuelle varenummer ligger i $varenummer:

value="<?PHP echo $_GET['vare_antal_'.$varenummer]; ?>"

(kan kortes ned til value="<?=$_GET['vare_antal_'.$varenummer]; ?>" hvis short tags er tilladt - det er dog god kodestil at gå ud fra de ikke er)

Husk at der er grænser for hvor lang en URL må være, i tilfælde af at du har mange produkter. En session var måske et bedre valg til at gemme disse oplysninger.
Avatar billede poco Nybegynder
14. august 2008 - 13:21 #2
Du er en stjerne :)

Føj man kan bruge lang tid på noget når man ikke ved hvordan man fikser det...
Avatar billede pidgeot Nybegynder
14. august 2008 - 13:43 #3
Det tager jeg som en opfordring til at smide et svar.
Avatar billede poco Nybegynder
14. august 2008 - 13:46 #4
Tak for det