Avatar billede logitech33 Nybegynder
14. august 2008 - 15:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

windows 2003 server ip som sub domain

hej gutter -

jeg har en hjemmesiden ( domain.dk) som kører på en linux server -

jeg vil gerne køre et forum på en windows server 2003 - som har en anden ip -

det jeg gerne vil er opsætte min windows 2003 til et subdomain af domain.dk som mitsubdomin.domain.dk

hvordan gør jeg det ?
Avatar billede hojben Novice
14. august 2008 - 15:43 #1
Installerer IIS. Peger dns'en for subdomænet til serverens ip. opretter site i IIS.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. august 2008 - 17:37 #2
Lidt mere specifikt så opretter du en a-record i din zone. Record'en kalder du mitsubdomain og indtaster den IP, du vil pege trafikken hen til.

Hvordan du opretter websites i IIS kan google nemt forklare ;).
Avatar billede logitech33 Nybegynder
15. august 2008 - 14:29 #3
jamen jeg kan jo ikke installere iis på en linux maskine - pt er domain navnet tilhørende i en linux maskine -

jeg har lavet en midlertid løsning via cpanel - hvor jeg videre digere alle trafik til subdomain.domain.dk til den nye ip

det jeg gerne vil have gjordt er - hvis man taster subdomain.domaint.dk så skulle verdens router sende mig videre til windows maskine - i sted for at den sender mig over til linux maskine som så laver en redirect -
Avatar billede riversen Nybegynder
15. august 2008 - 15:06 #4
hvem har sagt du skal installere iis på en linux maskine?
Avatar billede hojben Novice
15. august 2008 - 17:16 #5
Opskriften er givet. Bland linux boksen helt uden om det her spørgsmål. Der er kun tale om dns og windows 2003 server her.

Linux server, ip1 (glem den)
Windows server, ip2 (denne skal bruges)
IIS på Windows server (denne skal bruges)
etc etc.
Avatar billede logitech33 Nybegynder
02. februar 2009 - 10:31 #6
ok :) jeg er med nu ... sorry, ... jamen hvordan skal jeg fordele points .. fordi begge svar er brugbar ;)
Avatar billede logitech33 Nybegynder
21. marts 2013 - 17:47 #7
ingen vil have point