Avatar billede djthomsen Nybegynder
14. august 2008 - 15:29 Der er 1 løsning

Indhold på internetmagasin?

Jeg har lige et par spørgsmål som i bund og grund er af juridisk karakter, men som jeg ikke helt er sikker på er inden for eksperten.dk's rækkevidde.

Jeg er i gang med en hjemmeside, hvori indholdet mest af alt er inspireret andre steder fra. Altså langt fra hvad man vil kalde direkte kopiering, men stadig inspireret i den forstand, at jeg tager nogle facts fra artikler på andre hjemmesider, kombinerer dem og belyser så det samme emne. Hvor går grænsen i lovligheden?

Og hvis man skriver "ifølge børsen.dk" f.eks. er der vel ingen grænser for hvad man må skrive? så længe det ikk er kopiering!

Ydermere hvis man vil bruge billeder til disse artikler, hvilke er så lovlige at bruge? Hvis man f.eks. skrev om et produkt, f.eks. en bil, må man så godt bare tage nogle billeder fra deres hjemmeside og knytte til ens egen "artikel"? eller hvordan fungerer det?

Og så en sidste ting. Hvis man f.eks. har en hjemmeside der skriver om biler. Er det så ulovligt at tilbyde et firma at skrive en "pæn" artikel om deres bil for penge?

Kan godt se at det er langt fra det mere tekniske som eksperten.dk drejer som om, men det skader vel ikke at prøve.

Ellers hvis nogen evt. vidste hvor og til hvem man skulle rette sådanne spørgsmål?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede djthomsen Nybegynder
10. februar 2012 - 18:06 #1