Avatar billede zjadow Novice
15. august 2008 - 12:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ekstern HDD vises ikke?

Hejsa

Min far skal have overført alt fra sin com, til min gamle, som han så får. Jeg har så lagt alt det han skal bruge fra sin nuværende over på en ekstern hdd som jeg har lånt af min onkel. Det gik fint og virkede perfekt.

Så sætter jeg den eksterne HDD over i min gamle com, og den installerer automatisk driver. OK. Men så går jeg ind i Denne Computer, og her vises den eksterne IKKE, selvom den gerne skulle. Jeg er ikke den helt vilde til computer, så håber inderligt i kan hjælpe, for det er rimelig nederen min far skal gå og vente på det :)

På forhånd tak!
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2008 - 13:49 #1
Kan du se den under diskhåndtering - hvad er filformatet her, hvis du ser den?
Avatar billede zjadow Novice
15. august 2008 - 16:57 #2
Den står under USB, som USB Lagerenhed
Avatar billede zjadow Novice
15. august 2008 - 17:14 #3
"USB-controllere" for at være HELT præcis
Avatar billede hojben Novice
15. august 2008 - 18:29 #4
Er det xp uden servicepack 2?
Avatar billede zjadow Novice
17. august 2008 - 13:12 #5
Nej det er XP med SP 3
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. august 2008 - 13:23 #6
I diskhåndtering (hvor du kan se dine øvrige harddiske), kan du der se en ekstra enhed, som er din USB-harddisk? Det problem jeg typisk oplever er at fx. USB-harddisk er sat til at have et bestemt drev-bogstav, og hvis det er brugt i forvejen af fx. en USB-kortlæser, så kan det give problemer. Det kan testes ved at tage kort-læsere fra. (Der er også kortlæsere i nogle printere).

//Anders
Avatar billede haverslev Novice
17. august 2008 - 13:33 #7
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + Udfor USB Controllere
H-Klik på alle linierne og vælg fjern
Fjern alle USB enhederne fysisk fra stikkene og genstart computeren.
Lad windows finde og installere USB Controllerne igen.
Herefter sætter du USB enhedene i - en af gangen og lad windows finde/installere dem
Avatar billede zjadow Novice
19. august 2008 - 11:49 #8
Min onkel satte et helt nyt usb stik i (tror jeg, det var min far der forklarede det, og han sagde, at han havde skiftet bundkortet men det tror jeg ik lige hehe)

Og nu virker det bare :) ellers tak for hjælpen