Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. august 2008 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Printer problemer

Hejsa allesammen.
Jeg har fået et problem med min Canon IP4300 printer,
pludselig virker den ikke mere.
Problemmet er opstået efter at jeg har forsøgt at installere et tegnebrædt på maskinen.
Det lykkedes ikke, og jeg tror at det er her at der er gået kuk i usb driverne.
Hvergang jeg prøver at installere printeren med den originale driver CD, skriver den at
printeren er en ukendt enhed..!!!
Og jeg har prøvet MANGE gange nu.
Derudover at jeg haft afinstalleret alle USB driverne via enhedshåndteringen, men dette
har heller ikke virket...
Jeg tænkte på, om der mon fandtes et program som kunne resette usb portene på en
eller anden måde, eller findes der mon en helt anden løsning ?
Printeren fungerer fint på min bærbare.
Her læses driverne ind perfekt, og printeren fungerer...
Hvad pokker kan der være galt, og hvordan løser jeg problemmet ???
på forhånd tak....
Forresten....OS = Windows XP Proffesionel.
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2008 - 13:46 #1
Prøv at slette USB controllerne via enhedshåndteringen - genstart og lad dem blive geninstalleret - og prøv så igen. Kør eventuelt en tur med Ccleaner og punktet 'Register' inden du prøver at geninstallere printeren.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. august 2008 - 16:18 #2
Tak for svaret...
Som jeg skrev i spørgsmålet så har jeg prøvet at slette usb controllerne i enhedshåndteringen, uden virkning.
Nu har jeg så afprøvet dit forslag med ccleaner og registrer, men desværre...
det hjalp heller ikke...
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2008 - 20:23 #3
så prøv det her.

To get rid of that unwanted driver, device, or service:
1) Open the "Start" menu and choose "Run..."
2) Type in "cmd" (without the quotes) and click "ok".
3) At the cmd prompt, type in "set devmgr_show_nonpresent_devices=1" (without the quotes) and press enter. (Note that nothing seems to happen--this is ok. We are actually setting an environment variable which is going to help us to see hidden devices)
4) On the next cmd prompt line, type in "devmgmt.msc" (without the quotes) and press enter. This will launch the Windows Device Manager Console.
5) In the Device Manager Console, from the "View" menu, select "Show Hidden Devices".To get rid of that unwanted driver, device, or service:

det kan jo være den ligger skjult eller andet.

m.v.h
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. august 2008 - 22:53 #4
Treatmenice > Tusind tak for Dit svar....jeg har fulgt det, og det virkede.
Det viste sig at der var en eller anden ukendt driver som jeg overhovedet ikke kunne genkende. den slettede jeg, genstartede, og vupti, printeren blev vækket til live igen. Super!!!
Avatar billede gurumaster Nybegynder
15. august 2008 - 22:53 #5
treatmenice > er Du rar lige at lægge et svar ?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2008 - 07:38 #6
ok. kom pludselig i tanke om metoden.

det kunne være jeg skulle oversætte den til dansk og automatisere den lidt.

m.v.h
Avatar billede gurumaster Nybegynder
16. august 2008 - 09:03 #7
Det er bare super.!
Tak for hjælpen, og points til Dig...
Avatar billede milter Ekspert
16. august 2008 - 14:02 #8
@Treatmenice.

Den funktion kan du faktisk åbne direkte fra: Højreklik "Denne Computer" > Administrer > Enhedshåmtering > Vis > Vis skjulte enheder.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2008 - 16:33 #9
måske men jeg bruger vista ultimate som når man har lavet div, tiltag kører udmærket efterhånden.

så når jeg svarer om ting i xp er det lidt på som jeg husker den - vista har mange af xp funktioner men om den har denne her har jeg ikke prøvet.

jeg kan overhovedet ikke få kontakt med adminstratoren af denne side. jeg har skrevet til ham - han svarer ikke.

jeg modtager IKKE mail fra dem der svarer.
jeg har prøvet diverse tiltag men det MÅ være en server fejl.

m.v.h