Avatar billede kourinsu Nybegynder
18. august 2008 - 18:26 Der er 2 kommentarer

Kan ikke formatere ny harddisk

Jeg har købt en 500gb SATA-harddisk, jeg har sat i IDE-controlleren via en SATA-IDE-adaptor. Min computer registerer fint den nye disk - både i BIOS og Windows XP. Jeg kan også sagtens oprette partioner, men jeg kan ikke formatere dem. Jeg har prøvet at oprette en partion på 8mb, som det tog computeren 20 min at tygge igennem, før den sagde, at formattering ikke var mulig.

Er det nogen, der har en anelse om, hvad problemet kan være?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. august 2008 - 21:58 #1
Har dit bundkort ikke et Sata stik? så må det da være oldgammelt:)
Der er jo 3 muligheder: 1. disken er ikke i orden. 2. Adapteren er ikke i orden.
3. Bundkortet kan ikke køre disken. Men det har du jo selv fundet ud af.
Det jeg vil foreslå er, at du prøver disken direkte på en computer med Sata stik.
Virker det, så prøv disken på samme computer med adapter. Fungerer det, er bundkortet
problemer, fungerer det ikke, så er disk eller adapter problemet.
Ret banalt ja, men det er nok den eneste vej at gå - at forsøge sig frem.
Alternativt, hvis du har eller kan låne en USB box, prøv den på en anden computer.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. august 2008 - 21:55 #2
Respons?