Avatar billede mcpeterc Nybegynder
20. august 2008 - 17:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dell - orange lys på pwr knappen

Hej.
Jeg har lige oprettet spørgsmålet på en anden side, på engelsk så jeg laver lige en copy/paste af spørgsmålet

Hi.

I have an optiplex 755 wth a core 2 due E6750 CPU. I downgraded the cpu to a

Intel Pentium D processor 830 3.0 GHz, 2 x 1MB L2 cache, 800 MHz FSB.

Now the optiplex have a solid amber light on the power buttom and it won´t boot!

I know that the CPU is working.

I tryed with new RAM (tryed all DIMMs)

According to the manual it is surposed to work just fine

(see: http://www.dell.com/content/products/productdetails.aspx/optix_755?c=us&l=en&s=bsd&cs=04)

Both the C2D and the pentium uses LGA775 socket.

What should i do?

Best regards Peter
Avatar billede stalle Nybegynder
20. august 2008 - 18:02 #1
Har du prøvet at ringe til Dell Support ?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. august 2008 - 18:14 #2
Det lyder som et PowerSupply proglem... prøv at tag alt ud af maskinen undtagen MB og CPU og lad I/O panelet sidde til stadig. hvis der stadig er samme problemer prøv at tage I/O panelet fra og sæt så powercable til så skal den meget gerne starte selv. hvis ikke er det 9 ud af 10 gange din strøm forsygning som skal skiftes...

Men en Optiplex 755 er jo ikke specielt gammel så der er formentlig stadig garanti på den, smid dit servicetag her så skal jeg tjekke det for dig

/michael
DELL Tekniker.
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
20. august 2008 - 18:28 #3
Hej Michael.

Nej Den er ikke så gammel. Sagen er den at den står på mit arbejde og derfor kan jeg ikke give dig servicetag.
Nu ved jeg ikke om garantien stadig gælder, når jeg selv har skiftet CPU'en?
Jeg prøver dit forslag  i morgen.

I skal have tak for jeres svar ihvertfald!

ps. Er der ikke noget med at når pwr knappen blinker at det er et strøm problem (min lyser konstant og PC'en tænder lige så snart jeg sætter strøm til.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
20. august 2008 - 19:48 #4
Hvis du stadig har den gamle CPU så smid den i maskinen. og fejl meld så maskinen, du vil få en tekniker ud som tager et kig på din computer, han vil formentlig have en PSU med og skifter den, og er der stadig fejl på maskinen så finder han ud af hvad og bestiller de dele også... så du får en fuldt ud funktions computer igen...

Håber du får løst dit problem.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
23. august 2008 - 00:43 #5
Fik du snakket med DELL?
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
05. september 2008 - 23:43 #6
Fik du snakket med DELL?
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
15. september 2008 - 10:44 #7
Jeg fik sankket med dell. Selv om der i manualen står den kan klare en Pentium D processer så kan den ikke... Meget mystisk.