Avatar billede windll Nybegynder
20. august 2008 - 20:51 Der er 4 kommentarer

opbygning af ejet internet

Hej jeg går med tanke om at lave mit ejet lukket internet, til et par minder forsøg. så jeg vil høre hvad det kræver for at kun bygge et lukket internet op.

Hvad kræver det af antal server ?
Hvad kræver det af de server ?
Hvad software skal der bruge ?

Håber i kan hjælpe..
20. august 2008 - 20:58 #1
(Du mener principiel INTRANET ?)

Ellers skal du jo først have downloaded hele Internettet til dit eget -> http://www.onzin.nl/internetdownload/ *KMPLAG*
Avatar billede riversen Nybegynder
20. august 2008 - 21:25 #2
For at skabe et hvilket som helst net kræver der blot noget netværksudstyr og kabler. Hvis du vil udbyde nogle services på nettet skal du have fat i mindst en server. Hvilken software der skal bruges afhænger af de services du vil tilbyde på dit "eget internet".
Avatar billede windll Nybegynder
20. august 2008 - 22:55 #3
Intranet ved jeg ikke om jeg ville kalde det da det både skal have mail,website,dns,p2p meget mere men ja det er jo ikke det internet vi kender. ide er at tæste et par ider jeg har som jeg nok ikke bare får lov til på det stor internet. så må man jo lave et minder for at tæste sin ider. (Kan desvære ikke fortælle så meget) hvordan skal man sætte en TLD DNS op ? og hvordan skal under dns settes op for at køre som det stor internet ?
Avatar billede riversen Nybegynder
21. august 2008 - 06:21 #4
hvordan du sætter dns op afhænger af den dns server du vælger. Men grundlæggende skal du oprette en root zone, derefter nogle tld-zoner .dk, .com etc.