Avatar billede f_rollo Nybegynder
21. august 2008 - 16:24 Der er 3 kommentarer

Joomla - Godt og ondt?

Hej Folkens

Jeg skal have flyttet en stibe hjemmesider over i et CMS og har kigget lidt på Joomla. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre lidt om andres erfaringer med systemet.

Nu er det jo open source og dermed gratis, hvilket er dejligt, men hvad er der er negative ting ved systemet?

Jeg har selv været inde og kigge lidt på den demo der er på joomla.org og en af de ting der spriger mig i øjnene er, at administrationen ser lidt avanceret og stor ud. Skyldes det at joomla demoen på deres site er en lidt halvstor site og dermed at administrationen også er blevet velvoksen?
Er det sådan, at man kan "simplificere" administrationen overfor en mindre teknisk bruger, således at denne let og hurtigt kan gå til den?

Jeg mener at have hørt noget om dublicate content og multiple URL'er - er det en saga baseret på et gammel version eller er det stadig en realitet?

Hvor bør man hoste systemet? Kan et billigt webhotel som Surftown klare opgaven fejlfrit, eller skal man kigge på et dyrere hotel - og i givet fald hvilket?

Glæder mig til at høre jeres erfaringer :-)
Avatar billede leif Seniormester
21. august 2008 - 16:29 #1
Joomla er et bud

Til de fleste behov jeg har haft, har CMSMadeSimple kunne klare opgaven.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
23. august 2008 - 15:10 #2
Joomla er et stort og rigtig fedt CMS hvor man stortset kan alt.

Men dine "kunder" skal bare sættes ind i hvordan man laver nye Artikler(som de kalder nye sider) og hvordan de linker til dem, resten behøber de vel ikke at lære...

Hvor vidt du kan lave deres bruger så de kun kan lave artikler og ikke rette i menu og site opsætningen ved jeg ikke, men installer en version og prøv, kunne godt forestille mig at det kan lade sig gøre...
Avatar billede applezine Nybegynder
27. november 2008 - 11:48 #3
Hvis det skal være rigtig nemt kan jeg anbefale websitebaker.org

Meget nem administration. Og det er nemt at porte themes der til.