Avatar billede divxx Nybegynder
23. august 2008 - 20:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvis skærm ved visning af video

Hej.

Min pc er begyndt at hvis hvid skærm hver gang jeg vil se en video, eller bare et video klip. Det er ikke hele skærmen der bliver ved, men inde i den afspiller jeg nu bruger. Har prøvet både media player og VLC.

Hvad kan der være galt ?
Avatar billede c-holst Novice
24. august 2008 - 12:12 #1
Afinstaller alt hvad der har med dine playere at køre. codecs med mere

genstart og installer fra starten igen.

mediaplayer, vlc, evt codecs
Avatar billede divxx Nybegynder
26. august 2008 - 14:38 #2
Har afinstalleret VLC, men kan ikke finde media player under fjern program.
Og kan heller ikke se codecs ?
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2008 - 16:37 #3
mediaplayer kanfjernes under tilføj fjern - windowskomponenter

Med codecs tænker jeg på codecpakker som k-lite, ac3, divx med flere.
evt kan du bruge programmet ccleaner til at fjerne installationer du ikke kan se i tilføj fjern.

en rengøring med ccleaner skader sikkert heller ikke
http://www.ccleaner.com/
Avatar billede divxx Nybegynder
26. august 2008 - 17:45 #4
kan ikke finde mediaplayer under fjern og tilføj og heller ikke i ccleaner?
Avatar billede c-holst Novice
26. august 2008 - 20:38 #5
Heller ikke ude til venstre hvor du kan finde "tilføj fjern windowskomponenter"

ellers prøv at hente seneste version fra microsoft
Avatar billede divxx Nybegynder
27. august 2008 - 17:47 #6
Mener du?.

Det ser sådan ud, når jeg vil afspille en film eller klip i afspiller:

http://i38.tinypic.com/1zezfuq.jpg
28. august 2008 - 15:24 #7
"...ellers prøv at hente seneste version fra microsoft.." ->
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/player/11/default.aspx
+ efterfølgende WindowsUpdate !!!
Avatar billede divxx Nybegynder
29. august 2008 - 17:17 #8
Det løste heller ikke problemet :(  ..  ?
Avatar billede c-holst Novice
31. august 2008 - 13:48 #9
hvilke codecs har du installeret?

Har du ind i mellem brugt tv-out?
Avatar billede divxx Nybegynder
02. september 2008 - 20:45 #10
Kan ikke rigtig se hvilke codecs der er installeret.

Tv-out ? . eehm hvis det er det samme som at forbinde pc med tv, så ja.
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 21:54 #11
Så tror jeg du skal finde en driver til dit grafikkort

tage tvout stikket fra

genstarte i fejlsikret

afinstallere driveren via tilføj fjern programmer

genstarte normalt

installere driveren på ny

og så se hvad der så sker
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2008 - 21:54 #12
evt kan du installere k-lite, men har det virket uden den slags bør det også kunne igen.
Avatar billede divxx Nybegynder
04. september 2008 - 15:33 #13
Det virker nu. afinstallerede grafikdriver og intstallerede den igen bagefter.

Tak for hjælpen.

læg lige et svar.
Avatar billede c-holst Novice
04. september 2008 - 17:23 #14
tænke jeg nok, skulle bare lige have tankerne i den rigtige retning:-)