Avatar billede dalle16 Nybegynder
25. august 2008 - 11:05 Der er 10 kommentarer

Bundkort dødt?

Hej Alle.

Fik mig lidt af et chok igår. Havde siddet og spillet hele dagen, og slukket maskinen omkring 17.00 tiden.

Og ville tænde den igen kl. 20, men med det chok at jeg ikke får det famøse Bip ved opstart og der kommer intet billede på skærmen.

Pillede siden af og tjekkede at blæsere osv starter, hdd starter også kan jeg høre men mere sker der ikke. Havde den nu bare sagt bippet kunne jeg isolere problemet til mit gfx kort.

Nogen der kan have en mulighed på noget jeg kan prøve?

Skal siges at jeg har testet skærmen på en anden pc, og der kom billede.

Og min plan er at jeg vil hjem og prøve at cleare CMOS'en på den, når jeg har fri i dag...

Bundkortet hedder: Asus P5KPL - http://www.asus.com/products.aspx?modelmenu=2&model=1808&l1=3&l2=11&l3=563&l4=0
Avatar billede peet-49 Novice
25. august 2008 - 11:14 #1
Som du selv skriver, reeset bios(cmos)på bundkortet. Eller prøv at tage evt. grafikkort og ram ud og i et par gange.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
25. august 2008 - 11:19 #2
okay cool, tak for hjælpen. Du tror ikke Bundkort er gået i stykker?
Avatar billede peet-49 Novice
25. august 2008 - 11:25 #3
Det kan være så meget, men prøv dette først.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
25. august 2008 - 16:54 #4
Intet af det hjalp... Alt starter fint, men får bare ikke billede eller det famøse bip frem. Der er vel ikke andet jeg kan gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
25. august 2008 - 18:13 #5
Har du en anden strømforsyning, at prøve med??
Avatar billede mdietz Nybegynder
25. august 2008 - 18:25 #6
Jeg vil tro problemet sidder i din strømforsyning - det er ret ofte dér fejlen ligger.
Prøv at teste med en anden, måske er du heldig, og så er det en billig løsning bare at skifte PSU.

Tjek samtidig at stikket til din buzzer - den der siger bip - sidder som det skal og sidder fast. Det kunne jo være at maskinen prøver at kommunikere et budskab :)
Avatar billede dalle16 Nybegynder
25. august 2008 - 18:55 #7
Jeg vil prøve at skaffe en anden PSU, umiddelbart har jeg ikke nogen ekstra desværre.

Og når jeg skifter det, vil jeg tjekke om buzzer sidder som den skal...
Avatar billede guntoften Nybegynder
26. august 2008 - 19:23 #8
fik jeg osse på min gamle PC.
så slukkede jeg bare ved at holde tænd/sluk snappen inde, og tændte igen (:
Avatar billede dalle16 Nybegynder
29. august 2008 - 19:43 #9
Umiddelbart sidder alt som det skal.

Har nu prøvet med en ny PSU dog uden held. ;(

Og har haft tændt og slukket flere gange...
Avatar billede dalle16 Nybegynder
29. august 2008 - 21:32 #10
Tror jeg er nået frem til at det er cpu ;(