Avatar billede nikolai19 Praktikant
25. august 2008 - 18:44 Der er 3 kommentarer

PC frøs, nu kun flimmer på skærmen

Hej eksperter.

Jeg har et problem! - Jeg sad og spillede CSS, da skærmen pludselig frøs. Derefter reagerede laptopen ikke på noget, hvorfor jeg slukkede den ved at holde tænd/sluk knappen inde.

Da jeg tændte pc´en igen kørte windows logoet og derefter går der lidt tid hvor skærmen er i sort. Kort tid efter kommer der ca 30-40 "kasser" i samme mønster som står og flimrer med forskellige farver.

Jeg prøvede et par gange at tænde den, men med det samme resultat. Nu har jeg så startet den i "fejlsikret tilstand, med netværksdriver" eller hvad det hedder (kan ikke huske det præcist, og min maskine er ikke på dansk, men i ved hvad jeg mener)

Her kører den upåklageligt og jeg prøvede at systemgendanne, men det hjalp ikke.

Har i nogle ideer om hvad det kan være? Grafik driveren evt.?

På forhånd tak!
Avatar billede off-line Nybegynder
25. august 2008 - 19:14 #1
Det er muligvis grafikkortet, men det kan også være det vil hjælpe at ændre på
opløsningen under Egenskeber/Indstillinger, medens du er i fejlsikker tilstand.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. august 2008 - 20:42 #2
Respons?
Avatar billede nikolai19 Praktikant
08. september 2008 - 15:18 #3
Det er ikke muligt at ændre opløsningen i fejlsikker tilstand. Når jeg ændre opløsningen og trykker anvend/ok sker der intet. Jeg har formateret d:/ drevet og har installeret windows derpå også. Jeg kan installere alle drivere, men så snart jeg prøver at installere grafikkort driveren så går den i sort. Så i øjeblikket anvender jeg den bare uden at have installeret grafikkort driveren. Jeg var faktisk forbløffet over, hvor godt den fungerer uden. Jeg kan self. ikke spille spil og den hakker når jeg scroller på nogle hjemmesider, men ellers er det ikke til at se at den er "såret"

Men min formodning er, at grafikkortet er stået af? Ved i om garantien dækker sådan en defekt? Jeg har haft den bærbare i 1,5 år nu...