Avatar billede zaibot Nybegynder
25. august 2008 - 20:47 Der er 5 kommentarer

Newsletter fejl - bogstaver forsvinder og ændres

Jeg har lavet en webside, hvor man kan tilmelde sig et newsletter.
Det styres af dette software: http://www.listmessenger.com/

Alt deri virker fint, MEN når nyhedsbrevet er blevet afsendt, så ser ændres der få steder i teksten - se dette screendump:

http://tobiasskolen.dk/filer/nl_error.jpg

Som det fremgår, så indsættes der et mellemrum og et udråbstegn midt i tilfældige ord?!

Hvordan pokker kan det lade sig gøre, og er der en fornuftig forklaring?

I newsletter modulet jeg sender fra er der endda et preview, men her ser alt perfekt ud.

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 21:11 #1
Jeg har ikke løsningen, men jeg har oplevet at HTML-mails der modtages via en Exchange Server, kan indholde umotiverede udråbstegn. Det er måske kendetegnet ved en ældre model (tror det er 5 år siden). Problemet dukker af og til op på eksperten.dk.

Ved du om der er en Exchange Server et sted i forløbet. Eller er det bare en "rød sild"?
Avatar billede zaibot Nybegynder
25. august 2008 - 21:19 #2
Tak for kommentaren, men nej, ingen Exchange server "undervejs".
Har 4 forskellige egne mailkonto som test modtagere tilmeldt, og jeg bruger ikke Exchange server.
Men jeg prøver at arbejde lidt i den retning, altså noget med en kombination af html og forskellige mailservere.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 21:24 #3
Så er det nok en "rød sild" ;)

Er een af dine mailkonti en Google Mail (li'som for at have et fælles referencepunkt, og fordi de plejer at vide hvad de gør)?

Du sender med PHP, og den der listmessenger, fra hvor - et webhotel?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. august 2008 - 21:25 #4
PS: Kunne også være Outlook - det var en del af kæden for de der 5 år siden.
Avatar billede zaibot Nybegynder
25. august 2008 - 21:58 #5
Jeg bruger selv Windows Live Mail, Lotus Notes version 5 + 7 + 8, og fejlen fremgår i alle indboxe.
Men jeg forsøger da lige med en gmail konto.