Avatar billede blanken Praktikant
25. august 2008 - 21:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Flytte e-mails til ny pc

Hey

Jeg skal flytte alle mine e-mails til en ny pc.

De er sorteret og ligger i mapper og jeg vil gerne bibeholde disse.

Gammel pc: Outlook Express 6.0 (XP)
Ny pc: Outlook 2002 (Vista)

Hvordan gør jeg dette?

Gerne en let vejledning, hvis sådan findes...
25. august 2008 - 21:31 #1
Avatar billede blanken Praktikant
25. august 2008 - 21:53 #2
Jeg skal hverken sikkerhedskopiere eller gendanne noget...

Det er 2 forskellige pc'er og hvert sin Outlook version. Ved ikke lige hvad jeg skal bruge dine link til?

Måske det er mig, der bare en dum - men så hjælp mig lige på vej :)
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2008 - 22:02 #3
Det nemmeste:
Installer Outlook 2002 på den gamle PC.
Importer dine mails fra Outlook Express ved at åbne Outlook -> Filer -> Importer.

Brug guiden http://support.microsoft.com/?kbid=287070 til at overføre dem til den nye PC.
25. august 2008 - 22:03 #4
Nemlig <vejmand> du kom først *S* ...
Avatar billede blanken Praktikant
25. august 2008 - 22:57 #5
Vejmand, jeg laver det lige om.

Fundet ud af at jeg vil bruge windows mail på den nye og har fundet dit indlæg:

Det er denne mappe du skal kopiere over:
C:\Documents and Settings\*Bruger*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\*En masse tal og bogstaver*\Microsoft\Outlook Express

De ligger i DBX-filer

Herefter kan du improtere fra Windows mail:http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/26079ffc-a56f-46aa-b1e8-fcfc9f60be4b1030.mspx

I denne tråd: http://www.eksperten.dk/spm/808278

Men jeg kan har ingen Identities på mit C: efter Application Data, som du beskriver...
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2008 - 23:09 #6
Husk at sætte den til at vise skjulte filer og mapper under mappeindstillinger.
Avatar billede blanken Praktikant
25. august 2008 - 23:17 #7
Yes så kom jeg lidt videre, men blev bremset igen...

Efter disse tal og bogstaver er der ikke mere
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2008 - 23:24 #8
Stien til lagringsmappen kan du se her:
Åbn Outlook Express -> Funktioner -> Indstillinger -> Vedligeholdelse -> Lagringsmappe
Avatar billede blanken Praktikant
25. august 2008 - 23:39 #9
Hold da op, hvor er jeg et fjols.

Glemte lige at trykke på LOKALE indstillinger. Application data ligger nemlig også under "bruger".

Nu fandt jeg dem - takker.

Hva´så nu?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. august 2008 - 23:54 #10
Så kopierer du mappen over på en CD.
Herefter koierer du mappen over på den nye PC.
Til slut importerer du som beskrevet i linket: http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/26079ffc-a56f-46aa-b1e8-fcfc9f60be4b1030.mspx
Avatar billede blanken Praktikant
26. august 2008 - 00:07 #11
Dette er gjort, men jeg kan ikke se mine DBX-filer. Ej heller hvis jeg åbner windows mail... Filerne er ikke skrivebeskyttet.
Avatar billede blanken Praktikant
26. august 2008 - 00:09 #12
Sorry, nu sker der vist noget.
Avatar billede blanken Praktikant
26. august 2008 - 00:14 #13
SUPER - sikken tålmodighed du har.

Svar må gerne lægges ;)

De bedste hilsner herfra.
Avatar billede vejmand Juniormester
26. august 2008 - 00:15 #14
Godt du fik det fikset.  :-)