Avatar billede svendsen82 Nybegynder
26. august 2008 - 00:24 Der er 7 kommentarer

mister forbindelsen

Hejsa

Jeg har fået problemer med mit trådlåse netværk.....det virkede egentlig fint men pludselig vil det ikke mere. Jeg har en ZyXEL router fra CC og en trådløs router fra 3com.

Når jeg søger efter netværk på min bærbar kan jeg godt finde netværket men den vil ikke logge på. Eller den står til ikke at være logget på men kan godt gå på nettet i nogle minutter og så ryger forbindelsen igen.

Nogen der har den fjerneste anelse om hvad jeg kan gøre?
Avatar billede nva Praktikant
26. august 2008 - 07:58 #1
Har du prøvet at tage strømmen fra routeren et øjeblik?
Avatar billede svendsen82 Nybegynder
26. august 2008 - 09:51 #2
jeg jeg synes jeg har prøvet alt...både tage strømmen fra dem begge og lave en reset...men intet hjælper
Avatar billede nva Praktikant
26. august 2008 - 10:31 #3
Din opstilling ligner nok dette http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101496.asp så jeg kan kun foreslå at du tjekker alt igennem  inkl. kryptering og password.
Brug også IPCONFIG /ALL fra dos-prompt, så du kan se om du har den rigtige forbindelse og får tildelt ip-adresse.
Avatar billede svendsen82 Nybegynder
27. august 2008 - 00:10 #4
nej min opstilling ligner ikke den du beskriver...min router fra CC er modem og router og der går så en kabel i 3com som er den trådløse router.

min stationære får: ip:192.168.1.3
og den bærbar får : ip:192.168.1.4

Når jeg starter min bærbar op så kommer den på 3com men er det kun i nogle minutter hvorefter den så mister forbindelsem
Avatar billede nva Praktikant
27. august 2008 - 08:02 #5
Selvom modem og den 1. router på figuren er hver for sig, kan det vel godt ligne, hvis du forestiller dig at de er sat sammen? Har du tjekket mht. krypteringsmåde og password? Prøv eventuelt at tjekke om firmware på 3com kan opdateres med nyere version.
Avatar billede nva Praktikant
27. august 2008 - 08:02 #6
Ellers kan du prøve at dkifte kanal.
Avatar billede svendsen82 Nybegynder
27. august 2008 - 10:46 #7
nu har jeg prøvet at skifte canal og det men intet hjælpe