Avatar billede silke4ever Nybegynder
26. august 2008 - 22:26 Der er 5 kommentarer

Billedegalleri med masse upload mulighed

Hej

Vi står og mangler et godt script til noget billedgalleri på Feltet.dk. Vi har en hav af billeder fra cykelløb m.m. Men lige nu der sidder vi og beskære hver enkelt og uploader dem enkeltvis til vores server og indsætter dem i vores nyheder.

Hvis der ikke noget lignende http://picasaweb.google.com/home, hvor man bare kan trække x antal billeder over til webserveren og så beskæres billeder selv og de uploades i en defineret størrelse, som man har defineret i en eller anden størrelse i en adminsitration. Billederne skal selvfølgelig præsentere i en eller form af galleri, hvor man kan klikke ind på et løb og se billederne fra det pågældende løb. Vandmærke beskyttelse vil naturligvis også være okay.

Vi kunne selvfølgelig også selv betale for at få det udviklet, men hvis det, så er der ingen grund til at betale for det.

Jeg tror, at jeg fik det hele med, som vi har brug for :-D
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 22:44 #1
Som galleri kommer coppermine altid på banen.
Masseupload er straks et program.
Sådanne komponenter plejer at koste penge, da de enten skal laves i flash eller java.
Men har du/I evt. kigge på jumploader ?
Avatar billede silke4ever Nybegynder
26. august 2008 - 22:51 #2
Hvad er jumploader?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 22:56 #3
Avatar billede silke4ever Nybegynder
26. august 2008 - 22:59 #4
Ahh det er sådan noget ja, men det er bare uploads funktionen og ikke et komplet webgalleri, som jeg kan se. Det er dog noget i denne stil kombineret med Coppermine. Findes det som open source agtigt noget eller er det noget, som vi selv skal ud og hyre en programmør til?
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. august 2008 - 23:04 #5
Jeg ved ikke om det findes.
Men søg og du skal finde. :o) *HOST* Google.com er din ven *HOST* ;o)