Avatar billede scavenger Nybegynder
27. august 2008 - 00:10 Der er 1 kommentar

Netværk stoppet med at fungere!

Jeg har netop downloadet og kørt denne patch, for at fjerne begrænsningen på half-open tcp/ip connections i windows Vista:
http://www.softpedia.com/get/Tweak/Network-Tweak/TCP-IP-Limit-AutoPatch.shtml

Fik linket af en god ven der har ret godt styr på vista, og selv anvender ovenstående patch.

Efter at have kørt patchen, er mit internet dog stoppet med at fungere.

På Connection Ikonet i Systray er der blot et rødt kryds over, og holder jeg musen over, står der følgende:
"Forbindelsesstatus: ukendt
Tjenesten eller gruppen, som det afhænger af, startede ikke".

Netkort er installeret, og skulle virke korrekt.

Har prøvet følgende:
Den medfølgende uninstallation af patchen.
Geninstallation af tcp/ip protokollen i vista.
Geninstallation af netkort i vista.

Patchen kører følgende commands:
takeown /f %Systemroot%\System32\drivers\tcpip.sys
icacls %Systemroot%\System32\drivers\tcpip.sys /grant "%username%":f
netsh int tcp set global autotuninglevel=disable
bcdedit.exe -set loadoptions DDISABLE_INTEGRITY_CHECKS

Håber i kan hjælpe. Frygter en reinstall af Vista hvilket vil tage mange timer.
Avatar billede scavenger Nybegynder
27. august 2008 - 00:23 #1
Kører jeg "ipconfig" står der btw bare:
"Windows IP-konfiguration", og ellers er der tomt.