Avatar billede brianb Nybegynder
27. august 2008 - 01:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ombytning af bogstaver i en string

Hejsa,

Jeg ønsker at bytte bogstaver i en streng således hvis jeg fx. skriver

String a = "Bairn";

Så kan jeg smide a to pladser frem og r to tilbage, eller jeg ønsker sådan set bare at kunne smide bogstaver frem og tilbage, hvordan gøres dette lettest, med en liste formoder jeg, men hvordan?
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 01:29 #1
Det nemmeste er nok bare et char array.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 01:31 #2
Eksempel:

public class StringFun {
    public static void main(String[] args) {
        String s = "Bairn";
        char[] c = s.toCharArray();
        char tmp = c[1];
        c[1] = c[3];
        c[3] = tmp;
        String s2 = new String(c);
        System.out.println(s2);
    }

Avatar billede md_craig Nybegynder
27. august 2008 - 10:48 #3
Hvis der skal laves en længere række operationer af denne slags var det nok værd at bruge StringBuffer istedet.

og så bruge metoderne charAt og setCharAt

http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/lang/StringBuffer.html
Avatar billede brianb Nybegynder
27. august 2008 - 18:50 #4
Tak til jer begge, smid et svar ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 19:54 #5
StringBuilder vil kun vaere hurtigere hvis man har en StringBuilder og skal bruge en
StringBuilder.

String->char[]->String er hurtigere end String->StringBuilder->String.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2008 - 19:59 #6
og et svar fra mig
Avatar billede md_craig Nybegynder
27. august 2008 - 23:46 #7
Tror du misforstod det jeg mente...

Hvis der skal laves en hules masse ombytnigner... (der står intet sted det kun er en)...

Self er String -> char[] (ombyt 2) -> String hurtigere.

Men String -> char[] (ombyt 2) -> String -> char[] (ombyt 2) -> String osv... var pointen... det er klart man kan self String -> char[] (ombyt 2)(ombyt 2) -> String... dette kan dog lede til en led grim metode, hvorimod en metode der ombytter 2 chars er rimelig "pæn"...

So...

public StringBuffer switchChars(StringBuffer sb, int x, int y);

Jeg er klar over at man ofc. kan smide et char[] ind istedet... (Men ville jeg kun gøre hvis det var intærn kode så.)...