Avatar billede stephansen Nybegynder
28. august 2008 - 14:42 Der er 3 kommentarer

Farve i input-felt, skal ikke med på udprint

Hej,

Jeg har lavet et beregningsark, hvor nogen sælgere skal taste nogle værdier ind, de bokse hvor de skal taste ind er farvet blå for at gøre det nemmere for sælgerne at overskue...

Når sælgeren senere udskriver tilbuddet, ønsker jeg ikke at farverne fra input-felterne kommer med... kan man lave en makro eller en indstilling der gør at man kan skrive siden ud uden farve..... (og kun sort hvid er ikke hvad jeg mener)

På forhånd tak for hjælpen:-)
Avatar billede excelent Ekspert
28. august 2008 - 17:54 #1
Indsæt denne i ThisWorkbook modulet, den checker for udskrift
Ret evt. range der skal behandles
Så skal området blot farves igen efter udskrift
men jeg ved ikke hvilken hændelse der er bedst til at styre dette, det skal jeg lige tænke over.

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
Sheets("Ark1").Range("A1:D30").Interior.ColorIndex = xlNone
End Sub
Avatar billede jkrons Professor
28. august 2008 - 21:51 #2
Hvis du ved præcis, hvilke celler, der er fqrvede og som skal farves igen, kan du bruge dette:

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    With ActiveSheet
        Application.EnableEvents = False
        Range("A1:A10").Interior.ColorIndex = xlNone
        ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
        Range("A1:A10").Interior.ColorIndex = 6
        Cancel = True
        Application.EnableEvents = True
    End With
End Sub

I dette tilfælde arbejder den på A1:A10, men ret selv til de rigtige celler og den rigtige farve.
Avatar billede stephansen Nybegynder
28. august 2008 - 22:31 #3
Tusind tak for svar....

Tester imorgen.... skal vist lige have støvet VBA bøgerne af, hehe

Troede at man kunne lave det med en simpel indstilling.... havde selv en idé om at bruge highlight pen, men den forefindes vist ikke i excel...

Er det fair at vi deler point?