Avatar billede sessa Nybegynder
28. august 2008 - 17:33 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vise et billede lidt efter lidt

Jeg vil gerne lave en lille leg, hvor det gælder om at identificere en person hurtigst muligt. Jeg forestiller mig, at skærmen til at begynde med viser en sort firkant, og så dukker der en cirkel op i midten, hvor man ser en smule af den person, der er bagved. Efterhånden bliver cirklen større og større, og man ser mere og mere af personen. Den der først genkender personen har vundet.

Kan det her lade sig gøre i Powerpoint eller et andet program? Jeg kan i princippet godt gøre det i Powerpoint, men det går alt for hurtigt. Hvordan får jeg det til at vare f.eks 30 sekunder eller mere, før hele billedet er synligt?
Avatar billede htx98i17 Professor
28. august 2008 - 19:18 #1
kan du ikke justere intervallet i powerpoint?
Avatar billede sessa Nybegynder
29. august 2008 - 13:16 #2
Næ, det synes jeg da ikke, jeg kan se nogen mulighed for...
Avatar billede htx98i17 Professor
31. august 2008 - 16:19 #3
okay, det lyder mærkeligt man ikke kan det. Nu har jeg ikke lige powerpoint, så kan desværre ikke hjælpe dig.
Avatar billede sessa Nybegynder
31. august 2008 - 19:40 #4
Så vidt jeg kan se, er det man kan justere i Powerpoint, intervallet mellem de enkelte billeder. Men her er der jo tale om ET billede, som skal dukke frem lidt efter lidt. Og det er der tilsyneladende ikke mulighed for i Powerpoint.

Så kunne jeg selvfølgelig lave en hel masse udgaver af det samme billede, hvor hver udgave viser lidt mere. Men så bliver det hele lige besværligt nok.

Jeg har osse prøvet at downloade et program der satte processorens hastighed ned, men det duede heller ikke. Dvs, programmet duede, men det virkede ikke ordentligt sammen med Powerpoint. Underligt...

Hvis nogen har hørt om et program, der kan det her, så sig endelig til :)
Avatar billede sessa Nybegynder
17. januar 2009 - 15:38 #5
Jeg må vist hellere lukke...