Avatar billede mhvidtsted Nybegynder
31. august 2008 - 13:22 Der er 2 kommentarer

Oprette Trådløst Netværk i XP

Hej E!

Er der nogen der ved hvordan man opretter et Computer-til-computer trådløst netværk i win xp ?

På forhånd tak.
Avatar billede fbisen Nybegynder
31. august 2008 - 13:43 #1
Højreklik på dit netværkskort -> Egenskaber -> Trådløse netværk -> Tilføj -> Sæt hak i "Dette er et nætværk , hvor computerne har direkte forbindelse til handen (ad-hoc). Der bruges ikke trådløse adgangspunkter".

Du kan under samme fane vælge navnet, og om der skal være kryptering. Dette kan begge computere gøre, og så burde de fange hinanden. Det er også muligt at sætte det op på den ene, hvorefter den anden finder det på listen under netværk. (Vis trådløse netværk der er tilgængelige i systembakken)

Sådan har det i hvert fald virker for mig.
Advarsel: På min gamle skole var det ille set at bruge disse netværk, da de kører på alle frekvenser, og netværksadministratoren mente dette var skyld i at andre ikke kunne få forbindelse til nogle trådløse routere.
Netværket fjernes nemt igen, ved at vælge "Fjern" under Trådløse netværk.
Avatar billede fbisen Nybegynder
01. september 2008 - 08:11 #2
Kunne det bruges?