Avatar billede tweak Nybegynder
31. august 2008 - 19:10 Der er 14 kommentarer

Indhold rykker sig

Jeg er simpelthen ved at blive skør over dette ”periodiske” problem

Indholdet i:

<div id="content_right">
<div id="inner_right">

Rykker sig a fog til ned under kontakt informationen I venstre side, og det opleves oftest I FF

Jeg kan ganske enkelt ikke se hvor problemet skulle være og hvorfor det sker, med det sker : (

Jeg ville blive SÅ glad hvis i vil kigge på det: www.hpregnskab.dk
Avatar billede tweak Nybegynder
31. august 2008 - 19:25 #1
Hvis i ikke får problemet, så kan det altså fremprovokere ved at trykke F5 en del gange.
Avatar billede roenving Novice
31. august 2008 - 22:07 #2
-- i hvert fald har du fået en del ekstra klik ...
Avatar billede tweak Nybegynder
31. august 2008 - 22:25 #3
Hvad mener du?
Avatar billede tweak Nybegynder
31. august 2008 - 23:04 #4
Den kommentar irritere mig faktisk en smule, men her er hvad jeg får frem 2, 3 ud af 10 gange : www.hpregnskab.eks.gif
Avatar billede tweak Nybegynder
31. august 2008 - 23:05 #5
Avatar billede roenving Novice
31. august 2008 - 23:33 #6
Ja, ja, godt ord igen, men det lykkedes altså ikke mig at få den til at gøre nogetsomhelst galt, hverken i IE6 eller FF3 ...
Avatar billede tweak Nybegynder
31. august 2008 - 23:43 #7
31/08-2008 23:33:30 - Det er ikke sådan jeg normalt oplever dig (latterlig antagelse) fordi man ikke lige oplever noget. Men det er et gammel problem: http://www.eksperten.dk/spm/810368 - http://www.eksperten.dk/spm/810240
Avatar billede roenving Novice
02. september 2008 - 00:39 #8
Ja, jeg har også kigget på en del tilfælde, men oftest i sammenhæng med enten IE's dobbelt-padding/-margin-fejl eller manglende doctype, der betød ret meget, når en browser beregner et elements bredde/højde som summen af alle længder hhv. i horisontal og vertikal retning (som den skal iflg. rekomendationerne !-), mens andre beregnede den angivne bredde/højde uden at tillæge andre længder (som margin, border og padding !-)

-- og jeg var langt over 10 klik i både den ene og den anden browser og spekulerede bare på, hvad dælen, der var på færde, så jeg syntes, at en morsom kommentar ikke kunne skade ...

-- jeg er ked af, at du tager det sådan, for sådan har jeg heller ikke lyst til at du skal opleve det !o]
Avatar billede tweak Nybegynder
06. september 2008 - 09:28 #9
Hejsa,

Ja – jeg var måske også lidt for nærtagende for fornemmelsen af indtrykket var at jeg bare ville opnå flere klik på siden. Beklager mit udbrud!!

Jeg kan ikke rigtigt finde noget som skulle være årsagen til at det ”hopper” (mest i FF) og jeg orker faktisk ikke at rode mere med den CSS kode og så bare håbe at de forskellige browsere bliver ”bedre” med tiden : )
Avatar billede mcardle Nybegynder
08. september 2008 - 11:54 #10
Jeg var inde på siden og den gjorde det også ved mig, mit bud er, at du skal skrive float: left; i din content_left og float: right; i din content_right. Hvis din div udenom klapper sammen, skal den have overflow: hidden; på.

//mcardle
Avatar billede tweak Nybegynder
08. september 2008 - 13:09 #11
Hejsa,

Der er jo netop, float:right; og float:left; på dem.
Avatar billede mcardle Nybegynder
08. september 2008 - 13:16 #12
Hmm, okay... Så jeg ikke i din css-fil.

Prøv evt. at give begge en float: left; så vil den hæfte sig til venstre del af content_left.

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
08. september 2008 - 13:21 #13
Det virker ikke, lad være med det.

//mcardle
Avatar billede mcardle Nybegynder
08. september 2008 - 13:31 #14
Det kan have noget at gøre med din display-mode. Hvis du ændre begge til display: block; eller sletter display, da div'er er blocks som standard og sætter float: left; på content_left og float: right; på din content_right.

Jeg ved ikke om det har noget at sige, men det er et forsøg hver.

Du skal også passe på med dine længder og padding, som tidligere nævnt, det kan godt drille.

Ellers må du gribe til "old measures" og lave en table ;o)

//mcardle