Avatar billede a_due Nybegynder
02. september 2008 - 17:27 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Explorer kører ikke

Hver gang jeg starter computeren og kommer til login screen, siger den at der er ingen bruger og man logger på med et slags systembruger.

Efter det, kommer jeg så til skrivebordet, dog uden ikoner, taskbar og ingen muligheder for at højreklikke på mit skrivebord.

Eneste jeg kan køre er Taskmanager gennem "TuneUp Process Manager". Her kan jeg se at jeg har et minimum af programmer kørende. Heriblandt ingen explorer.exe, noget som HiJack This også konfimere.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wdfmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\UAService7.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\ProcessManager.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [bacstray] BacsTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CloantoSoftwareManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Cloanto\Software Manager\softmngr.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.6.0_05\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/229?f83f755f5c68451c813fd5759d742af2
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Programmer\Windows Live Toolbar\Components\da-dk\msntabres.dll.mui/230?f83f755f5c68451c813fd5759d742af2
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1122239942718
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: TuneUp WinStyler Theme Service (TUWinStylerThemeSvc) - TuneUp Software GmbH - C:\Programmer\TuneUp Utilities 2006\WinStylerThemeSvc.exe
O23 - Service: SecuROM User Access Service (V7) (UserAccess7) - Sony DADC Austria AG. - C:\WINDOWS\System32\UAService7.exe

Jeg har ligesom mange andre også været ramt af antivirus2009, og efter at have læst herinde hvad man skulle gøre, har jeg fulgt det til punkt og prikke. Men noget siger mig at explorer.exe er blevet sat i karantæne eller noget.

Er der noget som helst jeg kan gøre eller kigger jeg på en geninstallion?.

P.S. Fejlsikret tilstand hjælper ikke :(
Avatar billede levich Nybegynder
02. september 2008 - 18:16 #1
Kan du genstarte computeren i fejlsikret tilstand (med netværk)?

Hvis ja, så download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en ny log fra hijackthis.
Avatar billede reinelt Nybegynder
02. september 2008 - 20:36 #2
i vista ville jeg prøve at nulstille explorer funtioner-indstillinger-avanceret-nulstil
i fejlsikret stand.
Avatar billede a_due Nybegynder
03. september 2008 - 22:32 #3
Takker Levich, Malwarebytes fik ikonerne og explorer oppe kører igen. Skulle lige installe directx9 igen, men ellers fungere det fint, tusind tak, lav lige et svar så du kan få point :).
Avatar billede levich Nybegynder
03. september 2008 - 22:58 #4
Det lyder godt, men jeg vil også gerne se en ny log med hijackthis.