Avatar billede g0t Nybegynder
03. september 2008 - 13:58 Der er 2 kommentarer

Installer FFmpeg på windows, php5

Hej jeg har apache med php5 installeret og kan ikke få FFmpeg til at virke. jeg har hentet denne compilede version og tilføjet ext'en i php.ini. http://azzerti.free.fr/php_ffmpeg_win32.zip

Jeg får denne fejl når jeg prøver at smide en video op.

Warning: dl() [function.dl]: Not supported in multithreaded Web servers - use extension=php_ffmpeg.dll in your php.ini in C:\wamp\www\ffmpeg\uploadvideopro.php on line 21
Can't load extension C:/wamp/bin/php/php5.2.6/ext/php_ffmpeg.dll

Nogler har en compiled verison som virker på php5 ?
Avatar billede pidgeot Nybegynder
03. september 2008 - 15:06 #1
Som jeg læser den fejlmeddelelse, så har det intet med FFmpeg at gøre, men derimod den typewebserver du kører på, hvilket gør at den ikke kan loade dynamisk. I stedet skal du tilføje php_ffmpeg.dll som extension i din php.ini, og så undlade at bruge dl til at indlæse den dynamisk.

I øvrigt er dl() at betragte som forældet (se http://php.net/dl), så du bør i det hele taget ikke bruge den.
Avatar billede g0t Nybegynder
03. september 2008 - 17:10 #2
har jeg tilføjet php_ffmpeg.dll i extensions.. Det er bare ligesom ffmpeg ikke er installeret korrekt.. kan ikke finde nogle guides eller tutorials til den.