Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2008 - 19:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Realtek HD Audio driver i SP3

Hej,

Jeg har netop formateret min Thinkpad T60p og installeret xp med SP3.

Mit problem opstår da mit lydkort ikke umiddelbart fungere under SP3.
Jeg har læst en bunke tråde omrking fejlen og download forskellige driver, men uden held.

Lydkortet er et Realtek HD audio.

På forhånd tak!
Søren Madsen
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 20:22 #1
Har du installere chipsettet? - alt forsvinder ved en format og du skal starte fra bunden af igen.
Hvis ikke, såprøv at installere chipsettet først og derefter de andre drivere som audio osv.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62928
Avatar billede leif Seniormester
03. september 2008 - 20:23 #2
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2008 - 20:39 #3
Haverslev - Jeg har lige installeret chipsettet men det hjalp ikke, hvis man søger på google er jeg bestemt ikke den eneste med problemet, syntes bare ikke jeg kan læse mig til nogen egentlig løsning på problemet måske du/i kan ...

Leif - Ja har prøvet flere forskellige derfra
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 20:43 #4
når du har installeret chipsettet og genstartet maskinen, så gå i:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Enhedshåndtering
Klik på + udfor lydenheder og h-klik på linierne og vælg fjern - genstart pc`en
og lad windows finde og installere enheden igen - du skal evt. opdatere audio driver.
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2008 - 20:47 #5
Det har jeg prøvet, problemet er bare at der ikke umiddelbart findes nogen driver som fungere under sp3.... Det eneste jeg har set som kunne fungere er hvis man afinstallere sp3 og så installere lydkortet under sp2 og så installere på sp3 på ny... Problemet er så at min xp version er med indbygget sp3 så den kan ikke afinstalleres
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 21:09 #6
Læste et spørgsmål med samme problem, her bliv der henvist til denne:
(om det virker eller ej - fremgår desværre ikke i spørgsmålet)
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?sitestyle=lenovo&lndocid=MIGR-62855
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 21:11 #7
eller kan du prøve at hente Thinkpad update manager og se om den kan finde den manglende driver
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=TVSU-UPDATE
Avatar billede congame Nybegynder
03. september 2008 - 21:47 #8
Det bare bare til sp1 og 2...

System update dur ikke pågrund af en server fejl hos lenovo :S
Avatar billede haverslev Novice
05. september 2008 - 17:17 #9
Prøvet denne, for at se om den kunne være en hjælp?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=MIGR-67271
Avatar billede congame Nybegynder
10. januar 2010 - 23:39 #10
lukker
Avatar billede haverslev Novice
11. januar 2010 - 08:11 #11
Hvad er løsningen ??