Avatar billede razmataz Nybegynder
03. september 2008 - 23:22 Der er 14 kommentarer

Uendelig diskaktivitet.

Hej,

Jeg har fået et problem med min vista jeg ikke helt kan gennemskue. Min harddisk kører konstant når jeg har startet vista. Tidligere læste den kun lidt af og til, men nu bliver der læst fra harddisken hele tiden!

Jeg kan se i taskmanager at det er svchost.exe der bruger harddisken, og når jeg lukker processen, så stopper disken også med at arbejde. Til gengæld stopper mit internet også med at fungere.

Er der en måde at se hvad svchost.exe rent faktisk kører så jeg kan stoppe det? Måske andre ideer?
Avatar billede razmataz Nybegynder
03. september 2008 - 23:23 #1
Som en side note, så har jeg 4 gig ram, og 8 gig plads til swap. Og når ikke op på mere end 40% opfyldning af ram.
Avatar billede sascha Nybegynder
04. september 2008 - 08:29 #2
Måske sikkerhedskopiering,virus skanning eller indeksering ?
Avatar billede moenbo Nybegynder
04. september 2008 - 12:34 #3
Eller også elsker Vista bare at røre på sig, min gør det også, jeg tror man må leve med det:-((
Avatar billede pazau Nybegynder
04. september 2008 - 18:21 #4
Det kan være at harddisken ikke er sælrig hurtig, det såkaldte flaskehals-problem. Det kan være grunden til at den hele tiden arbejder.

Du skal også regne med at Vista automatisk defragmenterer harddisken, og selv søger efter opdtateringer (Hvis den er sat til det).

Den tjeneste der tager meget af ram'ene, hedder SuperFetch, og findes under Tjenester. Du kommer ind i Tjenester ved at trykke på Windows-tast + R.

Skriv "services.msc" Uden gåseøjne for at komme til Tjenester.
Avatar billede razmataz Nybegynder
04. september 2008 - 20:19 #5
Det er ikke sikkerheds kopiering, virus scanning eller indexering. Det har jeg tjecket. Det er heller ikke bare vista der gerne vil røre på sig, min maskine har kørt i 6 måneder uden at harddisken kørte konstant.

Harddisken er heller ikke problemet, kan se at den kun arbejder på ca. 1/4 del af kapacitet. ( jeg har 2 raptor diske i raid 0 ).

Jeg har netop bemærket at min internet explorer bliver umådeligt langsom til at åbne sider lige inden harddisken går amok, og ofte lukker den ned og laver fejl, så måske ligger fejlen her. Prøver at undlade at bruge den og køre med Chrome eller Firefox et par dage.
04. september 2008 - 20:35 #6
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede razmataz Nybegynder
06. september 2008 - 13:52 #7
Det er helt tydeligt for mig at harddisk aktiviteten på en eller anden måde er relateret til internet explorer.. Jeg har nu kørt med chrome et par dage, og harddisken er stort set inaktiv hele tiden. Oplevede også tidligere at mit netkort pludselig stoppede med at fungere, og slet ikke kunne søge efter wifi forbindelser mere, dette er tilsyneladende også stoppet med brug af chrome.

Du får lige min HJ log:

Running processes:
C:\Users\X\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe
C:\Program Files (x86)\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe
C:\Program Files (x86)\Common Files\Logishrd\LQCVFX\COCIManager.exe
D:\Spil\Electronic Arts\SPORE\Sporebin\SporeApp.exe
C:\Program Files (x86)\Electronic Arts\EADM\Core.exe
C:\Users\X\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Users\X\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechCommunicationsManager] "C:\Program Files (x86)\Common Files\LogiShrd\LComMgr\Communications_Helper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechQuickCamRibbon] "C:\Program Files (x86)\Logitech\QuickCam\Quickcam.exe" /hide
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files (x86)\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [igndlm.exe] C:\Program Files (x86)\Download Manager\DLM.exe /windowsstart /startifwork
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Users\El bob tons\AppData\Local\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] D:\progs\eMule\eMule.exe -AutoStart
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE')
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: *.danskebank.dk
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Plugin Control) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://wwwimages.adobe.com/www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~2\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: Avira AntiVir Personal – Free Antivirus Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Personal – Free Antivirus Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe (file missing)
O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: getPlus(R) Helper - NOS Microsystems Ltd. - C:\Program Files (x86)\NOS\bin\getPlus_HelperSvc.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVCOMSER\LVCSer64.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcS64) - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common Files\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: PD91Agent - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk2008\PD91Agent.exe
O23 - Service: PD91Engine - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk2008\PD91Engine.exe
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)
07. september 2008 - 21:11 #8
Afinstaller

* eMule
Grrrrr... Det er jo lige meget hvor meget folk har på af sikkerhed/opdateringer. Hvis de først begynder at 'lege' med P2P programmer - eller retterer relutater derfra - så er det lige vidt !!!
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40284
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=47308

via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

---------------------------------------
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. september 2008 - 23:38 #9
Har intet med problemet at gøre, emule downloader aldrig, og bliver kun benyttet til at feede min egen musik på nettet.
Avatar billede razmataz Nybegynder
07. september 2008 - 23:39 #10
Har i øvrigt ikke kørt på min computer i mindst 6 måneder
08. september 2008 - 06:59 #11
Programmet ruller som AKTIVT...
O4 - HKCU\..\Run: [eMuleAutoStart] D:\progs\eMule\eMule.exe -AutoStart
05. oktober 2008 - 13:11 #12
???
Avatar billede razmataz Nybegynder
09. december 2008 - 10:11 #13
Karise, det er muligt at emule står som autostart, men det ændrer ikke på at programmet ikke starter eller kører ved normal opstart.

Fandt ud af at problemet bestod i en defekt disk som åbenbart gjorde at windows blev ved med at læse på disken.

Hvis i smider et par svar så kan jeg lige fordele points.
09. december 2008 - 19:44 #14
Ping...