Avatar billede hj0rth Nybegynder
04. september 2008 - 10:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Valideringsfejl med <div>

Nedenstående er den fejlmelding jeg får når jeg validerer med w3.org.
Jeg har prøvet at fjerne <div> og </div> og så er problemet væk, men så forsvinder det som div styrer sjovt nok.

-

#  Error  Line 51, Column 45: document type does not allow element "DIV" here; missing one of "APPLET", "OBJECT", "MAP", "IFRAME", "BUTTON" start-tag.

      <a href="index.htm"><div class="border">Forside</div></a>

&#9993;

The mentioned element is not allowed to appear in the context in which you've placed it; the other mentioned elements are the only ones that are both allowed there and can contain the element mentioned. This might mean that you need a containing element, or possibly that you've forgotten to close a previous element.

One possible cause for this message is that you have attempted to put a block-level element (such as "<p>" or "<table>") inside an inline element (such as "<a>", "<span>", or "<font>").

-

Jeg håber der er en som ved hvad jeg kan gøre for at komme af med denne fejl.
Avatar billede keysersoze Guru
04. september 2008 - 11:13 #1
den fortæller det næsten allerede - du putter et blok-element ind i et inline element og det må du ikke. Du kan evt prøve med en span i stedet - eller putte klassen på dit a-tag i stedet.
Avatar billede hj0rth Nybegynder
04. september 2008 - 16:16 #2
tak skal du have..
span hjalp
Avatar billede hj0rth Nybegynder
04. september 2008 - 16:18 #3
nu kommer der et endnu dummere spørgsmål.. .. hvordan smider jeg pointene over til dig? synes ikke jeg kan finde det..
Avatar billede keysersoze Guru
07. september 2008 - 20:55 #4
jeg skal først lægge et svar - og det er hermed gjort :)