Avatar billede tweak Nybegynder
04. september 2008 - 15:17 Der er 12 kommentarer

Forhindre klienter i at lukke terminalserver

Hejsa,

Nå jeg logger på terminalserver med en bruger som har fået adgang med remote desktop user, så har de alle muligheder for at lukke og genstarte serveren og stoppe div service, spørgsmålet er hvordan jeg begrænser deres adgang?
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2008 - 15:26 #1
Hvis de kan slukke serveren er det fordi de har fulde administrator rettigheder.
Avatar billede tweak Nybegynder
04. september 2008 - 15:32 #2
Jo, men under member of, har jeg jo blot tilføjet: remote desktop user. Hvordan ændre man det så de ikke kan lave ændringer på serveren?
Avatar billede tweak Nybegynder
04. september 2008 - 15:38 #3
Sidebemærkning : ) Jeg havde altså sat 80 point af, ved ikke lige hvad der er sket ; )
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2008 - 15:53 #4
Er det en Terminal Server eller blot Remote Desktop ?
Avatar billede tweak Nybegynder
04. september 2008 - 18:52 #5
sorry, madlavning og børn......

Jeg er ret blank..... Jeg har ikke selv stået for grundopsætningen men går ud fra at det er Terminal Server... altså det eneste jeg ved er at der kun kan være to bruger på, på samme tid og går jeg ind i Terminal Services Manager kan jeg se hvor mange der er logget på.
Avatar billede leif Seniormester
04. september 2008 - 19:10 #6
Hvis der kun kan være 2 logget på samme tid har det intet med Terminal Server at gøre, men så bruges der ren Remote Desktop som på en Windows 2003 server normalt kun bruges til administrative af serverens opsætning og ikke til daglig brug af maskinen.

Hint: Funktioner -> Afsæt flere point -> For at sætte point på dette spm.
Avatar billede tweak Nybegynder
04. september 2008 - 19:10 #7
Men noget andet er, køre jeg en GPRESULT /R fra en client, så får jeg følgende:

Brugeren tilhører følgende sikkerhedsgrupper:

Alle
Administratorer
Brugere
INTERAKTIV
Godkendte brugere
Denne organisation
LOKAL
NTLM-godkendelse
Højt obligatorisk niveau

Det mener jeg ikke er rigtigt??
Avatar billede tweak Nybegynder
04. september 2008 - 19:19 #8
Der er sat flere point af.

Det er bare meget misvisende når man så prøver at logge på med en 3. at man så får at vide at terminalserveren har nået max antal brugere.

Er der ikke en måde at sætte det op på, så man kan give de to bruger adgang uden alle de rettigheder...
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. september 2008 - 07:38 #9
Har du under tilføj / fjern tilføjet terminal server komponenten, husk: du skal også ha en terminal service licensing server kørende for dette vil virke.
Avatar billede fld Nybegynder
08. september 2008 - 17:33 #10
marky_dk, jeg har jo ikke en decideret terminal server stående?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2008 - 18:17 #11
Tweak - du skal installere terminal services og terminal services licensing. De brugere som er med i remote desktop users har adgang som alm.  brugere og kan IKKE genstarte serveren - det er kun admins der kan det som allerede er blevet sagt.
Har du brug for flere connections skal du tilføje flere licenser i terminal services licensing ellers er der kun 2 stk.
Avatar billede marky_dk Nybegynder
12. september 2008 - 08:17 #12
Det kan ikke lade sige gøre unden at installlere de 2 komponenter.
Det skal her til siges, hvis dette kun er til en test, kan man kører med en licensing server i 120 dage unden at tilføje "rigtige" terminal licenser.