Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 07:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet

Hej

Efter jeg har kørt virus-scanner på min PC kan jeg ikke
komme på nettet på min  Explorer ? der kommer en kasse med rødt kryds, hvor der står noget med at fejl i program og out of runningtime, jeg har så instaleret mozilla og det virker ok,
er der lige nogen der kan komme med et tip her ;-)
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2008 - 10:29 #1
Der kan forsøges lidt af hvert:

Hvis det er IE, der har fejl, kan du jo afinstallere og geninstallere den fra tilføj/fjern programmer - Windows komponenter.

Eventuelt at systemgendanne.

Tjek for mere snavs:

Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer programmet, start det, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Desuden hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 20:54 #2
Hej nva
Jeg kan ikke finde IE i tilføj/fjern programmer, der er vista jeg har ?
har prøvet at slette den direkte men det måtte jeg ikke :-(
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 20:56 #3
Hej nva

Her kommer den første log, der var ikke nogen grimme ting her.

Malwarebytes' Anti-Malware 1.26
Database version: 1116
Windows 6.0.6001 Service Pack 1

mbam-log-2008-09-05 (20-54-45).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|D:\|)
Objekter skannet: 120538
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 3 minute(s), 27 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 21:00 #4
Hej nva
her kommer så Hijack log

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 20:59:03, on 05-09-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
C:\Program Files\lg_swupdate\GiljabiStart.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\MOM.exe
C:\Program Files\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Windows\system32\wbem\unsecapp.exe
C:\Program Files\IncrediMail\bin\IMApp.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CCC.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.lge.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: SweetIM ToolbarURLSearchHook Class - {EEE6C35D-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgHelper.dll
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O2 - BHO: SWEETIE - {EEE6C35C-6118-11DC-9C72-001320C79847} - C:\Program Files\SweetIM\Toolbars\Internet Explorer\mgToolbarIE.dll
O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [MGSysCtrl] C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\MGSysCtrl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LG Intelligent Update] "C:\Program Files\lg_swupdate\giljabistart.exe" Gilautouc
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Skytel] Skytel.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SweetIM] C:\Program Files\SweetIM\Messenger\SweetIM.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites - http://favorites.live.com/quickadd.aspx
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~2.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JRE16~2.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Plugin Control) - http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/QuickTime/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5) - http://upload.facebook.com/controls/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/tdccsp-0506.exe
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8089245-3211-40F6-819B-9E5E92CD61A2} (FlashXControl Object) - https://signin3.valueactive.com/Register/Branding/olr3313/OCX/v1018/flashax.cab
O16 - DPF: {DCC74818-0EA1-4682-8D57-649C1DC70C77} (Croom3 Object) - http://launcher.room-3.com/room3/room3.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Agere Modem Call Progress Audio (AgereModemAudio) - Agere Systems - C:\Windows\system32\agrsmsvc.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: Evil Driver Daemon (NishService) - Unknown owner - C:\Program Files\LG Software\System Control Manager\edd.exe
O23 - Service: O2Micro Flash Memory Card Service (o2flash) - O2Micro International - C:\Program Files\O2Micro Oz128 Driver\o2flash.exe

--
End of file - 8033 bytes
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 21:21 #5
Hej

Her kommer den rigtige fejlbesked

kasse med rødt kryds
Microsoft Visual C ++ Runtime Libary

Runtime Error!
Program c:\Program files\internet Explorer<iexplore.exe

This application ha requested the Runtime to terminate in an
unusual way.
Please contact the application's support team for more information !
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 22:56 #6
Sådan fik den fjernet, med Ad-Aware 2008, tak for hjælpen
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 22:57 #7
giv lige svar så du kan få dine point ;-)
Avatar billede nva Praktikant
08. september 2008 - 08:12 #8
Læg selv et svar og accepter det, så beholder du dine point.

Du bør nok lige afinstallere SweetIM, der ikke regnes for et 'godt' program.
Avatar billede mph Nybegynder
08. september 2008 - 19:22 #9
Ok, men tak for hjælpen ;-) da
Avatar billede madsen35 Nybegynder
01. oktober 2008 - 21:09 #10
kan ikke aktivere min browser på google for at få den til at virke normalt igen,hvad skal jeg lige gøre og har win xp, svar bedes venligs besvares hurtist muligt, da jeg er ved at rykke håret af mig selv... På Forhånd Tak