Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 08:05 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

PC langsom !

Hej

Min bærebar pc er ca 2 år gl nu, og i starten var den rigtig hurtigt, nu er den blevet en del langsommer :-( især i starten når pc starter op,
når jeg skal chekke mail og på nettet, kan der gå op til 1-2 min
før programmer regere ? PC er scannet for alt og der ligger ingen
virus og driller, (hvad jeg ved) , jeg kører på Vista, med 1 gb ram hukommelse og harddidk på 180 GB.

Kan man hente en kørsel på nettet som kan få pc til at køre hurtiger igen eller ?
Avatar billede reinelt Nybegynder
05. september 2008 - 09:46 #1
iobit

advanced windowscare personal. det er på dansk hvis du vælger det til slut.

du skal selv opdatere det i funktioner/opdater i højre øverste hjørne.

det kan meget mere end det du efterspørger

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download prøv den i første omgang ellers kommer jeg med flere.
skrevet af treatmenice
Avatar billede rebecca Novice
05. september 2008 - 10:35 #2
Prøv denne er rigtig god>>> http://www.ccleaner.com/
Avatar billede Jensen DK Novice
05. september 2008 - 13:04 #3
Du kan med en 2 år gammel installation blive nød til at lave en ny intalation hvor harddisken bliver formateret, før den bliver hurtig igen, det ville også hjælpe med 1 GB mere ram.
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 20:14 #4
hej rebecca, den har jeg allerede, men det er ikke nok :-( men tak
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 20:16 #5
silbidor, du har så ret, at købe mere og mere, men det var jo ikke lige det jeg mente ;.) jeg er ikke så stærk til det med formatering :-( jeg venter og ser
Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 20:37 #6
Hej reinelt

Tak for hjælpen, det hjalp lidt, du skal have mine point :-) god weekend allesammen,
og tak for jeres hjælp
05. september 2008 - 21:21 #7
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede mph Nybegynder
05. september 2008 - 21:32 #8
Hej, den kommer så her ;-) dejligt med den hjælp i yder

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:31:11, on 05-09-2008
Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSGUI\fsguidll.exe
C:\Windows\system32\conime.exe
C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSGUI\fsavgui.exe
C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe
D:\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Users\Michael\Desktop\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/su/*http://uk.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure Manager] "C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Common\FSM32.EXE" /splash
O4 - HKLM\..\Run: [F-Secure TNB] "C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSGUI\TNBUtil.exe" /CHECKALL /WAITFORSW
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] "C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe" /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Picasa Media Detector] C:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JR1916~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\PROGRA~1\Java\JR1916~1.0_0\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O13 - Gopher Prefix:
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {45A0A292-ECC6-4D8F-9EA9-A4BD411D24C1} (king.com) - https://www.king.com/ctl/kingcomie.cab
O16 - DPF: {CF40ACC5-E1BB-4AFF-AC72-04C2F616BCA7} (get_atlcom Class) - http://www.adobe.com/products/acrobat/nos/gp.cab
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: eRecovery Service (eRecoveryService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRecoveryService.exe
O23 - Service: FSGKHS (F-Secure Gatekeeper Handler Starter) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Anti-Virus\fsgk32st.exe
O23 - Service: F-Secure Automatic Update Agent (FSAUA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FSAUA\program\fsaua.exe
O23 - Service: F-Secure Anti-Virus Firewall Daemon (FSDFWD) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\FWES\Program\fsdfwd.exe
O23 - Service: F-Secure Management Agent (FSMA) - F-Secure Corporation - C:\Program Files\YouSee\Sikkerhedspakke\Common\FSMA32.EXE
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM - C:\Program Files\Trust\Trust R-Series Mouse\KMWDSrv.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: MobilityService - Unknown owner - C:\Acer\Mobility Center\MobilityService.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: XAudioService - Conexant Systems, Inc. - C:\Windows\system32\DRIVERS\xaudio.exe

--
End of file - 6238 bytes
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2008 - 08:08 #9
Du kan se her hvordan man formatere og installere Vista så det skulle ikke være noget problem mere.  http://www.helgec.dk/vista-install.html
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. september 2008 - 10:22 #10
tak for det svar
06. september 2008 - 10:36 #11
Lidt generel oprydning - behøver ikke at være med i din opstart...

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {45A0A292-ECC6-4D8F-9EA9-A4BD411D24C1} (king.com) - https://www.king.com/ctl/kingcomie.cab
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Ta' desuden en oprydning med nævnte CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. september 2008 - 11:03 #12
takker svar
06. september 2008 - 11:12 #13
Ping...
(Det var et [svar]...)
06. september 2008 - 12:55 #14
Takker for Point...
Avatar billede reinelt Nybegynder
06. september 2008 - 13:20 #15
Hej reinelt skriver du
Tak for hjælpen, det hjalp lidt, du skal have mine point :-) god weekend allesammen,
og tak for jeres hjælp hvorfor afviser du mit svar, når du har tilkendegivet at
jeg skulle have point??
Avatar billede Jensen DK Novice
06. september 2008 - 13:54 #16
Vi har ikke fået at vide om problemet er løst, om der er kommet mere fart på, for jeg tror ikke at det larry skrev alene har fået den til at køre meget hurtigere.
Avatar billede mph Nybegynder
06. september 2008 - 17:27 #17
Hej reinelt.

ej min fejl sorry :-(
Avatar billede mph Nybegynder
06. september 2008 - 17:30 #18
hej silbidor, det har hjulpet en del, så det kan jeg godt leve med,
tak for hjælpen ale ;-) god weekend.