Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. september 2008 - 19:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Load XML - invalid character

Hej

Jeg forsøger at hente en XML fil ind vha. af XDocument.Load(), men da XML'en ikke er valid, får jeg en fejl. En af værdierne indeholder karakteren \16, hvilket giver en exception.

Jeg har ikke indflydelse på indholdet i filen.

Kan jeg komme uden om fejlen på en eller anden måde?

Mvh. hmortensen
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2008 - 19:44 #1
Læs ind i streng, erstat med et eller andet og LoadXml streng ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. september 2008 - 20:44 #2
Ja, men hvordan sikre jeg mig at der ikke opstår problemer med andre ulovlige tegn?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. september 2008 - 21:04 #3
http://www.w3.org/TR/REC-xml/#charsets forklarer hvilke tegn der er gyldige i XML.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. september 2008 - 21:45 #4
Tja, det må være måden, at kontrollere for alle ikke-gyldige tegn.
Tak for hjælpen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
08. oktober 2008 - 20:59 #5
Lukker