Avatar billede voltie Nybegynder
07. september 2008 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Ingen lyd efter geninstallering af XP

Hej Eksperten.

Har lige geninstalleret XP og SP2 for at for rense helt ud. Nu virker lyden dog ikke længere :(

Går ud fra det er et driverproblem eller lign. Everest siger mit lydkort er:
Lydkort    Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Under enhedshåndtering synes jeg dog ikke jeg kan finde mit lydkort:
http://peecee.dk/upload/view/130045/full

Er helt tåbelig til it-stuff, så håber der er nogle der kan hjælpe.

Andreas
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2008 - 16:54 #2
Avatar billede voltie Nybegynder
07. september 2008 - 17:13 #3
tak for linksne... Men hvilken enhed skal søge efter driveren. Kan i ud fra billedet fortælle hvilkken enhed der er mit lydkort. Håber i forstår hvad jeg mener.
Avatar billede klaudi Ekspert
07. september 2008 - 17:21 #4
Mon ikke at det er Multimedia Audio Controller i gruppen med gult ? other devices
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2008 - 17:25 #5
Der er 2:
Multimedia Controller + Multimedia Audio ontroller

ER det en Medion? Så er det bare at gå ind på linket og finde driveren og køre setup filen.
Avatar billede voltie Nybegynder
07. september 2008 - 17:43 #6
Pisselækkert.. så spiller det.. fandt driveren på support cd'en og så installerede det egentlig sig selv. Jeg troede man SKULLE gøre det via endhedshåndtering. Tak for hjælpen begge to.

Kan man acceptere flere svar? ellers må jeg lige lave et pseudospørgsmål til dig john
Avatar billede pazau Nybegynder
07. september 2008 - 18:06 #7
Dette er muligt. De begge ska ligge et svar, derefter markerer du dem begge tod i venstra side, og klikker på acceptér.
Avatar billede klaudi Ekspert
07. september 2008 - 19:42 #8
Godt at det spiller igen :-)

mvh klaudi
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. september 2008 - 20:14 #9
;)