Avatar billede voltie Nybegynder
08. september 2008 - 16:51 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Driverproblemer efter formatering

Hej Hej.

Efter formatering og geninstallering af XP har jo nogle driverproblemer.

Problemerne kan ses her(?):
http://peecee.dk/upload/view/130214/full

Jeg har en support cd med følgender mapper i mappen "driver":
http://peecee.dk/upload/view/130216/full

Processoren er dog blevet skiftet.

ellers skulle drivere vist også kunne findes ehr ved at indtaste S/N: 111 450 100 502 82:
http://www.medion.dk/service/?drivere_og_opdateringer/drivere_og_opdateringer.htm

Ifølge everest ser min pc således ud under opsummering:

Beskrivelse    Værdi
PC
Operativ System    Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack    Service Pack 3
DirectX    4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC Navn    ANDREAS-INCGB11 (jghi)
Bruger Navn    Andreas

Motherboard
CPU Type    Intel Celeron, 2400 MHz (24 x 100)
Motherboard Navn    MSI MS-7012 (Medion OEM)  (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
Motherboard Chipset    Intel Springdale i865PE
System Hukommelse    1024 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type    Award (09/29/03)
Kommunikations Port    Communications Port (COM1)
Kommunikations Port    ECP Printer Port (LPT1)

Grafikkort
Grafikkort    MEDION RADEON 9800XL Secondary  (128 MB)
Grafikkort    MEDION RADEON 9800XL  (128 MB)
3D Acclerator    ATI Radeon 9800 Pro (R350)
Skærm    Medion MD7212AT  [19" LCD]  (800)

Multimedie
Lydkort    Intel 82801EB ICH5 - AC'97 Audio Controller [A-2/A-3]

Lager
IDE Kontroller    Standard Dual Channel PCI IDE Controller
Disk Drev    ST3160021A  (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Disk Drev    Medion Flash XL      MS USB Device
Disk Drev    Medion Flash XL      CF USB Device
Disk Drev    Medion Flash XL      SM USB Device
Disk Drev    Medion Flash XL  MMC/SD USB Device
Disk Drev    WD 5000AAKB Externa USB Device  (465 GB, USB)
Optisk Drev    PIONEER DVD RW  DVR-106D  (DVD+RW:4x/2.4x, DVD-RW:4x/2x, DVD-ROM:12x, CD:16x/10x/32x DVD+RW/DVD-RW)
Optisk Drev    SONY DVD-ROM DDU1612  (16x/40x DVD-ROM)
SMART Harddisk Status    OK

Partitioner
C: (NTFS)    131061 MB (122168 MB fri)
J: (FAT32)    476821 MB (375435 MB fri)
Total Størrelse    593.6 GB (485.9 GB fri)

Inddata
Keyboard    HID Keyboard Device
Mus    HID-compliant mouse

Netværk
Netværks Adapter    Scientific Atlanta WebSTAR 2000 series Cable Modem  (10.52.255.199)
Netværks Adapter    VIA Rhine III Fast Ethernet Adapter  (80.167.118.7)

Ydre Enheder
USB1 Kontroller    Intel 82801EB ICH5 - USB Controller [A-2/A-3]
USB2 Kontroller    Intel 82801EB ICH5 - Enhanced USB2 Controller [A-2/A-3]
USB Enhed    Scientific Atlanta WebSTAR 2000 series Cable Modem
USB Enhed    USB Composite Device
USB Enhed    USB Human Interface Device
USB Enhed    USB Mass Storage Device

Trykker jeg på netværk i everest er der også noget der hedder: Enheds Beskrivelse    Type
VIA VT6105M/LOM Rhine III 10/100 Mbps Fast Ethernet Controller    PCI

Er den ikke problemet under netværksadapter i enheds håndtering.

Håber der er nogen der kan se sig ud af al den info og fortælle mig hvad jeg skal gøre.

Mange tak
Andreas
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. september 2008 - 19:33 #1
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
08. september 2008 - 19:33 #2
Avatar billede haverslev Novice
08. september 2008 - 19:41 #3
Har du installeret chipsettet som det første og derefter de andre drivere?
chipset driver: Busmaster Driver Af Mainboard Med Intel Chipset.
Avatar billede epep Nybegynder
08. september 2008 - 20:14 #4
Prøv at installere programmet DriverMax, det scanner computeren og viser hvilke drivere der skal opdateres og der er link til opdateringerne
http://www.innovative-sol.com/drivermax/
Avatar billede epep Nybegynder
08. september 2008 - 20:17 #5
Ellers højreklik enheden og vælg opdatér driver, følg menuen.
Avatar billede voltie Nybegynder
09. september 2008 - 21:36 #6
Efter at have brugt drivermax ser det således ud:
http://peecee.dk/upload/view/130426/full

dalbjerg: hvad er det første du linker til.

Haverslev: Nej. Er det nødvendigt at installere den først? Og er det overhovedet nødvendigt at installere den, når enhedshåndtering ikke har den markeret?
Avatar billede haverslev Novice
09. september 2008 - 21:48 #7
Ja, chipset er til "vejene" på bundkortet - altså det er chipset der i princippet "fortæller" enhederne på bundkortet hvordan de skal reagere.

f.eks vil en del lydkort drivere ikke installeres, før der er installeret chipset
chipsette optræder som sådan, ikke i enhedshåndtering - det er kun enhederne der er på/tilsluttet div. sokler osv. på bundkortet
Avatar billede voltie Nybegynder
10. september 2008 - 15:23 #8
ok... det må jeg prøve så.. smid lige et svar hvis i vil have point.
Avatar billede epep Nybegynder
10. september 2008 - 16:48 #9
I enhedshåndtering, har du der prøvet at højreklikke enheden og vælge opdater driver?
Avatar billede voltie Nybegynder
10. september 2008 - 20:08 #10
epep: ja, så siger den at den ikke kan finde driveren. Smid et svar hvis du vil have nogle point :) Jeg prøver at geninstallere windows igen, når jeg får tid og starter med at installere den haverslev fremhæver.
Avatar billede haverslev Novice
10. september 2008 - 20:13 #11
prøv at smide chipsettet på den nu, kan være det virker - ellers prøv at smide lyd, lan osv. på efterfølgende, altså efter du har install chipsettet