Avatar billede nlr2000 Nybegynder
10. september 2008 - 09:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Powerpoint links fra Excel - via makro?

Jeg har en Powerpoint-workbook (c:\arb\power1.ppt), som indeholder links til 60 grafer i en Excel-workbook (c:\arb\test1.xls).

Nogle gange vil jeg gerne ændre linkene til en anden tilsvarende Excel workbook (c:\arb2\test2.xls).

Alle links skal skiftes. Via edit-links tager det ca 5 klik per link, hvilket er temmelig irriterende....

Spørgsmålet er:
Kan man ændre links (alle links i powerpointsheetet), så de refererer til eksempelvis c:\arb2\test2.xls i stedet for c:\arb\test1.xls ???
Avatar billede learningvba Nybegynder
11. september 2008 - 09:19 #1
Lavpraksis løsning:
omdøb filen istedet for.

F.eks. så lad alle links pege på c:\pptogxls\filnavn.xls
og kopier så hhv. c:\arb1\test1.xls og c:\arb2\test2.xls efter behov.

Væsentligt færre klik :-) og meget hurtigere at skifte til f.eks. også c:\arb3\test3.xls :-)
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
03. december 2010 - 14:52 #2
point tages