Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
10. september 2008 - 11:34 Der er 3 kommentarer

Internet Explorer loader SWF før den er loaded!

Jeg arbejder i øjeblikket på et projekt med Adobe Captivate og Flash. Captivate outputter SWF-filer, som jeg loader ind i min brugergrænseflade-SWF. Problemet er, at når applikationen køres lokalt, så starter Flashplayer med at vise og afspille den Captivate-SWF jeg henter ind, før hele filen faktisk er hentet - med dårlig framerate til følge - og det er ligegyldigt hvilket tjek jeg laver på om den eksterne SWF er loaded.

Et snippet af min kode:

-------------------------KODE------------------------
var loadListener:Object = new Object();

loadListener.onLoadComplete = function(target_mc:MovieClip, httpStatus:Number):Void {
  // Afspil
}

loadListener.onLoadInit = function(target_mc:MovieClip):Void {
  trace(">> loadListener.onLoadInit()");
  trace(">> =============================");
  trace(">> target_mc._width: " + target_mc._width); // 315
}

var mcLoader:MovieClipLoader = new MovieClipLoader();
mcLoader.addListener(loadListener);
mcLoader.loadClip(minCaptivateFil.swf, mit.target.movieClip);
-------------------------/KODE------------------------

Problemet er, at flash instantierer "onLoadComplete" før at afsnittet virkeligt er loaded. Dette sker kun i lokalt i Internet Explorer og lokalt i FlashPlayer - hvis jeg kører applikationen igennem FireFox virker det uden problemer.

Det skal siges, at der også er en preloader i Captivate-filen, og at ovennævnte tjek derfor burde være undøvendigt. men den preloader virker heller ikke lokalt i IE eller FlashPlayer - kun på nettet eller lokalt i FireFox.

Hjælp!
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
10. september 2008 - 11:44 #1
Har tjekket det hele igennem igen, og det viser sig, at fejlen også opstår i Firefox - dog mindre synlig.

Så hele problemet ligger i at sikre at filer der loades LOKALT virkelig bliver preloaded ind i flashplayeren og browseren.
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
10. september 2008 - 12:03 #2
Okay, problemet er simpelthen at min Flash-App kører for langsomt, når der er Captivate SWF'er involveret - og derfor ikke altid når at fange al min kode. Er der en måde jeg kan preloade eksterne SWFs lokalt?
Avatar billede laustdeleuran Nybegynder
10. september 2008 - 13:01 #3
Jeg har postet en nyere beskrivelse af problemet her 8http://www.eksperten.dk/spm/844895), med en noget højere "reward". Så klik derind - http://www.eksperten.dk/spm/844895.