Avatar billede sesam Nybegynder
10. september 2008 - 11:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sql kriterie ignoreres

Hej,
Jeg har følgende SQL query:

SELECT * FROM tbl_products WHERE name LIKE '%stock%' OR short_description LIKE '%stock%' OR description LIKE '%stock%' OR item_num = 'stock' AND active = '1'

AND active = '1' ignoreres og alle poster vælges, selvom active er = 0

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede truelz Nybegynder
10. september 2008 - 11:40 #1
Du skal indsætte paranteser:

SELECT * FROM tbl_products WHERE (name LIKE '%stock%' OR short_description LIKE '%stock%' OR description LIKE '%stock%' OR item_num = 'stock') AND active = '1'

da AND er stærkere end OR (ligesom gange er stærkere end plus indenfor matematik.
Avatar billede goose Nybegynder
10. september 2008 - 12:07 #2
- og hvis dit active er et talfelt skal der ikke '' omkring.

/Goose
Avatar billede arne_v Ekspert
11. september 2008 - 13:03 #3
Man boer ihvertfald. MySQL har imidlertid et lidt afslappet forhold til '' versus ikke '' saa maaske virker det med dem ogsaa for et tal felt.
Avatar billede goose Nybegynder
12. september 2008 - 21:13 #4
arne v > det var jeg ikke lige klar over, bruger aldrig selv '' ved tal, derfor min kommentar :o)

/Goose
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2008 - 19:05 #5
Det er absolut heller ikke noget man boer bruge.

Og jeg var dybt overrasket da jeg fik det at vide (af Erik hvis jeg husker rigtigt).
Avatar billede sesam Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:48 #6
Hey Truelz vil du smide et svar - og tak for hjælpen ;)
Avatar billede sesam Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:01 #7
Jeg lukker....
Avatar billede sesam Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:01 #8
Tak for hjælpen...