Avatar billede gladmhensk Nybegynder
13. september 2008 - 17:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Netværk med router

Goddag,

I forbindelse med indkøb af ny Netgear WNDR3300 router er jeg stødt i problemer med LAN netværket. Vi er to pc'ere der kobler sig til routeren. Den ene (stationære) med kabel og den anden (bærbare) trådløst. Begge computere har samme workgroup navn. Begge computere har internet forbindelse ved tilkobling. Problemet er når vi skal se hinandens delte mapper og filer (og printere!). Den stationære kan se at den bærbare er tilkoblet routeren, men ved forsøg på at få adgang til at se delte mapper kommer der fejlmeddelse. Den bærbare kan overhovedet ikke se den stationære.

Routeren er sat op til DHCP server og til at automatisk hente ip fra ISP. Ip-adresserne på computerne hedder henholdsvis 10.0.0.2 og 10.0.0.3 så der burde ikke være problemer her.

Hvad kan årsagen være til at vi ikke kan tilgå hinandens delte filer og mapper? Og hvorfor kan den ene computer se den anden på netværket men ikke omvendt ?

Håber nogle netværkseksperter har nogle gode bud. :) har snart brugt for mange timer på det pjat. Skriv endelig hvis i har brug for flere oplysninger.

Mvh Gladmhensk
Avatar billede sleeper Nybegynder
14. september 2008 - 09:24 #1
Hej

Hvilket OS benytter du? VIsta?
Avatar billede gladmhensk Nybegynder
14. september 2008 - 10:55 #2
Vista, men har løst problemet :)

Slog firewalls fra på begge pc'er pingede hinandens interne ip adresser, og så virkede det til slut. :)