Avatar billede gotsaed Praktikant
15. september 2008 - 09:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Gendannelse/reparation af XP

Jeg har en ven som for 1½ år siden har købt en HP Pavilion dv9045ea med WindowsXP Mediacenter 2005 præinstalleret. Efter et software nedbrud (måske virus) bad han en anden om hjælp. Vedkommende installerede en XP (pirat?) og nu kører pc’en ret dårlig.  Nu har jeg så fået til opgave at ”lave” den. Jeg kan i Denne computer se et ikon for HP recovery partitionen (drev E) men kan ikke åbne det. Funktionen PC Recovery Disc Creator er også forsvundet formentlig fordi styreprogrammet er forkert. Der er heller ikke gendannelsespunkter tilbage til det oprindelige styreprogram.
Spørgsmål = Har jeg andre muligheder end at bestille et sæt recovery discs fra HP og kan jeg gendanne Mediacenter 2005 med dem?
Avatar billede nva Praktikant
15. september 2008 - 09:29 #1
Har du prøvet at starte i fejlsikker tilstand og set hvilke muligheder du har der.
15. september 2008 - 09:53 #2
Giver F11-tasten ved opstart ikke adgang til recovery-funktionen?
Avatar billede gotsaed Praktikant
16. september 2008 - 10:16 #3
til begge-har prøvet-virker ikke.
Avatar billede secher35 Nybegynder
16. september 2008 - 10:58 #4
Jeg havde samme problem for 1 års tid siden der fik jeg bare fat i nogel recovery discs fra HP og nu køre det uden problemer :)
Avatar billede kingomand Novice
16. september 2008 - 17:13 #5
Hvis du ikke vil lave en alm. nyinstallering og hente drivere og utilities på nettet,
ja så er der kun tilbage at henvende sig til hp. Den "skjulte" partition med recovery er formentlig blevet slettet.