Avatar billede ryokan Nybegynder
15. september 2008 - 13:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Eclipse kan ikke finde import Javax. (Mac OS X Leopard)

Hej alle.
Jeg har forgæves forsøgt at få Eclipse til Mac OS X Leopard til at kompilere mine servlets, men når jeg prøver at importere mine javax biblioteker kan den ikke finde dem.

import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

Eclipse siger bare. "The import cannot be resolved".

Jeg har forgæves forsøgt at browse til /LIbrary/Java/Home/bin/ hvor de fleste java filer befinder sig.
Hilfe hvordan løser jeg det problem?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2008 - 14:00 #1
Hent Java EE SDK, installer/udpak den og tilfoej javaee.jar til classpath.

De klasser er Java EE klasser ikke Java SE klasser.
Avatar billede ryokan Nybegynder
15. september 2008 - 14:06 #2
Java er allerede instaleret både EE og SE. De følger med Leopard og kan ikke downloades fra nettet. Bruger jeg netbeans istedet for eclipse så kan importne sagtens findes men elipse kan ikke finde dem og jeg har forgæves forsøgt at sætte Java EE i elipse men der kan den ikke finde stien pga. OS X Leopard.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2008 - 14:18 #3
Hvis du allerede har Java EE SDK saa skal du bare finde javaee.jar, hvis du har
en Java EE server, saa skal du finde den jar fil som indeholder de klasser.

Jeg ville da ioevrigt tro, at hvis du henter den rigtige version af Eclipse og
oprette den rigtige projekt type, saa vil Eclipse også kunne finde dem.

Og der er faktisk en Java EE SDK download til MacOS X.
Avatar billede ryokan Nybegynder
16. september 2008 - 11:14 #4
Jeg har downloadet den version af eclipse som er til EE og en eller anden komplet EE pakke til OS X men jeg kan stadig ikke finde den version af EE som du nævner på mit system. Hvordan finder jeg javaee.jar og hvordan instiller jeg det i Eclipse
Version: 3.4.0? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
16. september 2008 - 12:16 #5
Jeg har altid en Java EE SDK med javaee.jar, men jeg checkede lige i min Eclipse.

Der skulle vaere en javax.servlet_*.jar i Eclipse dir.

Proev og tilfoej den til classpath.
Avatar billede ryokan Nybegynder
17. september 2008 - 16:12 #6
Nu har jeg endelig fundet javaee.jar og tilføjet den til CLASSPATH men Eclipse kan stadig ikke genkende import javax.servlet.*;
Avatar billede ryokan Nybegynder
17. september 2008 - 16:23 #7
Ved at tilføje javaee.jar og j2ee.jar til projektets "Java Build Path" er problemet løst.
Begge filer findes i "Java EE SDK".
Det skal understreges at det ikke nytter noget at tilføje til CLASSPATH under preferences.
Men kun ved at vælge "Project" --> "Properties". Og i dialogen til venstre: "Java Build Path" --> "LIbraries" --> "Add external jars".
Og så kører det ;)
Stik mig lige et svar arne så skal du få dine point ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2008 - 16:24 #8
CLASSPATH environment variabel har ikke vaeret anbefalet siden engang i 1990'erne.

Og svar.