Avatar billede 0767 Nybegynder
15. september 2008 - 14:45 Der er 7 kommentarer

vedr SPDT.sys

Det drejer sig om, at jeg tror jeg har fået en virus. Åbnede en vedhæftet fil, og pc har ikke fungeret siden, kan ikke åbne Windows, heller ikke i SAFE-mode. Har scannet fra ekstern disk og intet fundet? Har opdateret BIOS. Hvordan får jeg gang i maskinen igen? Alle data ligger der stadigvæk, kan ses fra anden disk! Den skrev på et tidspunkt da jeg forsøgte reparation af Windows SPDT.sys mangler????
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 16:02 #1
http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php

spdt.sys er en del af daemon toolz så jeg tror ikke det har noget med den at gøre.

du har måske fået en rootkit virus ind eller også er bare opstartsfilerne i win xp ødelagt.

hvis din maskine er så ødelagt som du skriver ville JEG geninstallere den.

m.v.h
Avatar billede strych9 Praktikant
15. september 2008 - 16:27 #2
sptd.sys er den driver som laver SCSI emulering i daemon tools.

Du kan jo prøve at beskrive lidt om hvad der sker, for vi er der jo ikke til at tage maskinen i selvsyn. Er der noget på skærmen? Hvad står der? Hvor langt kommer den i startup? Når du at se et Windows logo på skærmen eller hvad?
Avatar billede 0767 Nybegynder
15. september 2008 - 16:35 #3
Windows forsøger at starte op, men den starter forfra hvergang. Har I mulighed for Fjernsupport?
Avatar billede strych9 Praktikant
15. september 2008 - 16:47 #4
Så du mener at den står og genstarter sig selv i et loop?

Har du prøvet at trykke F8 under opstart, og så vælge fejlsikret tilstand?
Avatar billede 0767 Nybegynder
15. september 2008 - 17:50 #5
Ja det kan den heller ikke?
mvh
Christian
mail dsl75055@vip.cybercity.dk
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2008 - 19:44 #6
http://www.helgec.dk/xp-install.html

her er en god side på dansk hvordan du gør.

jeg syntes det lyder besynderligt at den ikke virker på f8. nogle gange er man bare ikke hurtig nok og så må man prøve igen.
men ok du kan måske også komme ud for at du skal tage batteriet ud af bundkortet i nogle minutter for at nustille - det kan man komme ud for hvis man har bios opdateret.
Avatar billede 0767 Nybegynder
15. september 2008 - 19:59 #7
http://support.microsoft.com/kb/314058/da

Jeg kan nu se diske når jeg starter op med Windows CD og trykker F6.
Den skriver dog efterfølgende når jeg ønsker at reparere:
”Skriv kommandoen/? Eller Help for at yderligere oplysninger om bestemte kommandoer”

Når jeg trykker Help kommer nedenstående

ATTRIP
BATCH
BOOTCFG
CD
CHDIR
CHKDSK
CLS
COPY
DEL DELETE
DIR
DISABLE
DISKPART
ENABLE
EXIT
EXPAND
FIXBOOT
FIXMBR
FORMAT
HELP
LISTSVC
LOGON
MAP
MD
MKDIR
MORE
NET
RD
REN
RENAME
RMDIR
SYSTEMROOT
TYPE
Hvad skal der trykkes på?? Der står windows ligger på D-drev